Dongle via UTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

willyv28

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Heb een satellietontvanger, deze moet aangesloten worden aan het internet en heeft een UTP ingang. Bestaat er een dogle waardoor ik draadloos de aansluiting kan maken tussen mijn draadloos netwerkrouter en die ontvanger. Het bestaat via USB, zou het ook bestaan via de UTP ingang? Willy.

Ik weet niet of het werkt maar je zou een accespoint kunnen nemen.
die ontvang je signaal van je router.

Je zult een draadloze brug moeten maken. Hiervoor heb je 2 extra accesspoints/draadloze routers nodig die technisch in een draadloze brug kunnen worden gebruikt. Ben slim, en kies hetzelfde merk en type (dus 2x hetzelfde apparaat kopen).
Zodra beiden ingericht voor draadloze brug (dus een eigen, apart draadloos netwerkje tussen die 2 is ingericht voor de draadloze brug) sluit je 1 accesspoint/draadloze router via UTP aan op je huidige router en de andere sluit je aan op de UTP aansluiting van de satellietontvanger.

Werkt dus als volgt:
<huidige Internetapparatuur> -> accesspoint1 (als bridge) <-> [draadloos netwerk tussen de 2 bridge apparaten] <- accesspoint2 (als bridge) <- Satellietontvanger.

[Anders samengevat: Ipv. een UTP-kabel tussen de huidige internetapparatuur en de Satellietontvanger zet je een draadloze brug in.]

Natuurlijk geldt voor een draadloze brug dat er niet teveel verstoring moet zijn. Kies dus een slim kanaalnummer, probeer de plaatsing van de accesspoints zo slim mogelijk te doen (ivm. muren/vloeren/etc.).

Andere mogelijkheid is een kastje zo in te richten alsof het een draadloze netwerkkaart is. Ik zal straks posten welk apparaat ik daarmee bedoel.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ipv. 2 apparaten in te zetten kun je het ook af met 1 apparaat, die je verbindt met het reeds aanwezige draadloze netwerk. Dat wordt (verwarrend genoeg) ook een draadloze bridge genoemd. Een apparaat zoals de Netgear Wireless Bridge ME101 lijkt te doen wat je wilt.

Komt erop neer dat je eerst de draadloze bridge programmeert voor toegang tot je draadloze netwerk, en die dan daarna gewoon kunt aansluiten op de UTP kabel van je satelietontvanger. Voor de satellietontvanger lijkt het dan net alsof er bedrade toegang is tot je netwerk.

Overigens moet je niet die ME101 nemen, want die is al verouderd. Het gaat er even om dat je een idee hebt welk soort apparaat je nodig hebt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie en goede tip, die test ik wel eens uit de komende weken. Willy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan