donker beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

sealbe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2005
Tijdens het spelen van COD heb ik donker beeld. Ik verhelp dit met 'optimal system settings' bij de game-options. Het beeld blijft dan gedurende een 10-tal minuten goed maar wordt daarna terug 'donker'. Hoe kan ik dit verhelpen?
Mijn kaart is een radeon 9200SE met de 'latest' drivers.

Ga naar Options --> Graphics --> Brightness
Schuifbalkje heen een weer.

heb ik reeds geprobeerd maar ook dan blijft het maar goed voor een 10-tal minuten. daarna wordt het terug donker!

Hoi ik speel zelf ET, ook quake engine en had zelfde probleem. Ik heb het opgelost door...

- Display settings/Beeldeigenschappen
- Advanced/Geadvanceerd
- en dan tabblad "Color"

Klik hier de button.. Full screen 3D en pas de gamma waarde aan. Ik heb hem zelf op 1.7 gezet.. in game staat ie namelijk op /r_gamma 1.7

Nu is het probleem opgelost :thumb:

Hey, da's ook een goeie tip :)

Bracht mij ook nog op een idee.
Ik heb nog even zitten snuffelen in configuratie commando's.
Als bovenstaande niet lukt is het aanpassen van je configuratie-bestand misschien nog een optie.

Open het configuratie-bestand die in de map main zit, genaamd config_mp.cfg, met kladblok.
Hier bevind zich alle informatie die het spel nodig heeft.
Voeg de regel seta r_gamma "1" toe aan je config.
Deze waarde staat standaard op 1 en kan je veranderen van 0 tot 3.
Ook de waarden 0.7 of 1.5 werken hierbij, een kwestie van uitproberen dus.
In het config bestand wordt elke regel gescheiden door een vierkantje, kopieer deze even mee, anders worden de verschillende regels niet gescheiden.

Je kan de regel gewoon onderaan in het bestand toevoegen, kies voor opslaan en sluit kladblok.

Probleem is opgelost. Heb de driver van de videokaart verwijderd en daarna terug geinstalleerd. blijkbaar had het hier mee te maken. Hartelijk dank voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan