Donker beeldscherm laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanV

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
25
Hallo,

Ik heb een Dell XPS-laptop die nauwelijks reageert op licht/donker. Logischerwijs zou de inverter stuk kunnen zijn, maar dat is (volgens een reparateur) niet zo. Ik krijg een prima beeld op een extern beeldscherm, maar slechts 30% helderheid op het (nieuwe) tft-scherm van de laptop.
De helderheidstoetsen werken vreemd: 1-10, 3 is het helderst

Mijn vraag: weet iemand waar ik dit probleem zou kunnen laten oplossen? Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Zou het een MB-probleem kunnen zijn (terwijl wel volle helderheid via externe vga aanwezig is?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. De laptop is verder prima...


Groet, Johan
 
Goedenavond,

Ik neem aan dat je de FN toetsen om het beeld helder te maken al geprobeerd hebt?

Zodra je de laptop op een externe monitor aansluit kun je de monitor van de laptop instellen als 2de monitor of als duplicaat?
Zoja kun je dan kijken hoe het contrast en helderheid is opgebouwd op dat scherm? ( laptop scherm )


Met vriendelijke groet,
Thomas
ICTer te Audiologisch Centrum Zwolle
 
Ja, ik kan dus via de FN-toetsen de helderheid maar heel beperkt verhogen/verlagen (tot 30%). Ook in BIOS!
Als ik een extern beeldscherm aansluit is de helderheid optimaal.

Wat ik eigenlijk zoek is een mogelijkheid om de helderheid op de laptop "kort te sluiten" op 100% Blijkbaar is er iets mis met de hardware, maar, als gezegd, de inverter is nieuw en ook het scherm.

Groet, Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan