• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Donut chart, aftellen naar 0

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik heb een sheet met 8 donut charts die de tijd aangeven dat er nog productie gedraaid kan worden. Nu wil ik ook dat het resterende tijd ook in de chart zelf meeloopt, dus hoe minder tijd erover is hoe kleiner dan de chart wordt. Nu telt hij wel af maar wil het ook grafisch weergeven.
Dus als ik vandaag nog een uur te draaien heb, dan moet de chart een uur aangeven en daar dan de tijd dat we aan het draaien zijn dat dat afteld.

Ik hoop dat dit duidelijk is en of het gaat.

Groet Henk

Bijlagen

Als je met de productietijd hetzelfde doet als met de % productietijd dan kun je een 2e ring maken met resterende tijd en verstreken tijd.

Ik heb in Kolom S de berekeinng =E2-R2 gezet
in kolom R heb ik je als formule aangevuld met MAX(0;Als(....)-j2) dat zorgt dat je geen negatieve tijden/foutwaarden krijgt anders werkt de afloop niet goed.

Ik heb Gyrsack 1 en Flowpack de tweede ring (reeks 2) toegevoegd.
bij de 1 de tijd ring erbuiten bij de ander de tijdring als binnenring maar dat is opmaak werking is hetzelfde

En ik heb de productietijden aangepast omdat alles al 0:00 resterend gaf...

Bijlagen

Top dank je, ik ga hier verder mee. Ik liep hier op vast en denk nu er wel verder mee te komen.

Groet Henk

Terug
Bovenaan Onderaan