doom 3 gaat wel redelijk op dit systeem maar tog zou ik willen upgraden, maar wat???

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik zou graag het volgende systeempje upgraden(zie mijn systeem: het gaan over de athlon) het enigste waarom ik zou willen upgraden is dat doom 3 op normal wel redelijk gaat, maar als er enkele monsters afkomen begint het wel te schokken(hoewel ik het al een zeer goeie prestatie vindt van mijn systeem die zich denk ik wel in het zweet werkt:p, bij taakbeheer komt cpu niet onder de 95 procent) een nieuw moederbord zie ik nog niet meteen zitten omdat het eiglijk maar voorlopig is, dus niet al te veel geld wil ik er aan hangen. ik denk dat naar 1 giga ram upgraden geen overbodige luxe is omdat hij tog wel voortdurend op de harde schijf zit te tokkelen. ook een cpu kan wel wenselijk zijn omdat die nooit onder de 95 procent komt. als er natuurlijk een nieuwe videokaart in komt zal die cpu niet meer zo zwaar belast worden(of niet?) dus dacht ik om videokaart en ramgeheugen up te graden. helaas weet ik niet of ik pci-express heb, wel dat ik agp 4x heb. voor ramgeheugen ga ik niet boven de 100 euro(liefst zo snel mogelijk voor dit moederbord) en videokaart niet boven de 200 euro. suggesties?(minstens geforce6 met 256 geheugen)

Ik ga er van uit dat je geen pci-e hebt...

Ik denk dat het kopen van een videokaart meer dan voldoende is.
Neem dan de geforce 6600GT of ATI radeon 9800 pro, dit zijn allebei goede kaarten tegen een redelijke prijs.
De Gforce is rond de €200 en de ati is rond de €150
Mocht dit nog niet genoeg zijn dan kan je altijd nog wat RAM er bij doen.
Ik heb ongeveer een gelijksoorte pc met een radeon 9800pro en kan je zeggen dat er geen spel is dat ie niet aan kan, voor zover ik spellen heb geprobeerd.

ps

Als je toch bezig bent, update die unknowns ff :P

volgens mij zat je naar het verkeerde systeem te kijken:p het gaat over het systeem zonder de unknowns:) maar bijvoorbeeld in zootycoon2: daar schokt het beeld ook:( en daar zit hij egt voortdurend op zijn schijf te tokkelen!!! dus denk ik dat ramgeheugen ook zou nodig zijn voor dat spel(ook wil ik binnenkort san andreas spelen en die zal ook wel nood hebben aan een stevig ramgeheugen) maar ik zal beginnen met een videokaart:) dat zal idd de grootste drempel zijn(nu zit ik namelijk met een geforce 5200, 128 ram)

gelijksoortig systeem:o misschien heb je dan wel ongeveer die van mijn vader(buiten dan die 2 giga ram) maar min andere is egt veel zwakker(1,2 ghz minder dan jouw pentium en maar 512 ram:confused:)

Laatst bewerkt:
Ik zat idd naar het verkeerde systeem te kijken...

Ik had zelf ook de gf fx5200 en die zuigt echt....
mijn bovenstaande tip is nog steeds van toepassing,
want een nieuwe cpu betekent een nieuw moederbord, wat ook weer ander geheugen nodig heeft, dus dat moet je dan ook kopen... dan heb je dus al bijna een compleet nieuwe pc....

en dat wil ik voorlopig nog niet:p maar past die geforce 6600 op agp 4x?(volgens mij kan er in dat betere systeem zelfs 4 giga geheugen:p: der zitten 4 ramsloten in met pc 3200, kzal eens kijken hoeveel die aankan)

Beste Sarvo,

een vraagje,
Ik wil over een maand ATI Radeon 9800 Pro aanschaffen, heb nu een Ati Radeon 9200 Pro,
Heb een.....
Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
512 MB RAM-geheugen/7200RPM
zou een Ati Radeon 9800 Pro, er perfect op kunnen draaien, of zou ik eventueel nog iets moeten upgraden,

heel veel ComputerVerkopers, zeggen namelijk,
dat een Ati Radeon beter presteert op een Athlon Processor,
en dat een GeForce beter presteert op een Pentium 4 Processor,
is dit waar, of is het een fabeltje,

gaarne wacht ik op uw antwoord....
:rolleyes:

1 - Ja, als je de agpversie van die geforce kaart koopt kan die ook op 4x (Die kaarten zijn 8x, 4x en 2x compatible voor zover ik weet.

2 - Nee, je hoeft niets te updaten, die 9800pro draait perfect.
Als je er een extra grote koeler op monteert (zalman vf700Cu) dan kan je nog zeker 10 tot 20% overklokken zonder problemen ;)

nu had ik nog een vraagje dat nu eig niet egt met mijn vraag te maken heeft: dat je bij een cpu vaak een nieuw moederbord moet kopen, snap ik. maar als je een nieuw moederbord koopt of een nieuwe cpu wrom moet je dan ook nieuw geheugen kopen:confused: de enigste verschillen zijn tog sdram, DDRAM... en PC2700, 3200... als ik nu van een amd athlon xp zou upgraden ook naar een amd athlon xp, dan zou ik tog geen nieuw geheugen moeten kopen?

siteje met uitleg? kleer graag bij op vlak van pc's:p

Dat hangt van het type mobo af dat je koopt. Als je al ddr gebruikt en je zorgt er voor dat je nieuwe mobo hetzelfde geheugen kan hebben, hoef je geen nieuw geheugen te kopen nee...

ik heb zojuist ergens gelezen(bron benek vergeten:confused:) dat de Geforce 6600 256 ram de Doom 3 kaart zou zijn!!!, zou ik dan die kaart kopen tesamen met 1024 ramgeheugen? dan zou je tog al verwachten dat ik op high kan spelen als ik doom3 de hardwarescan laat doen?(nu gaat het op normal) of zou mijn cpu niet meer meekunnen?(amd athlon xp 1700+, 1,5 ghz)

edit:

wat zou er de beste kaart zijn die ik zou kopen(met de beste performance dus om te gamen)

geforce 6800LE 128 MB
geforce 6600GT 256 MB
geforce 6600 256 MB

is dit de volgorde van slecht naar best?

LE - (niets) - GT - Ultra

Laatst bewerkt:
Beste Sarvo,

even voor alle duidelijkheid, dus ik kan een een ATi Radeon 9800 Pro aanschaffen, en het Perfect laten draaien om m'n >>>>
Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
512 MB RAM-geheugen/7200RPM <<<< kwa systeemprestaties,

alvast bedankt,,,,

Ik zie geen problemen

die ati kaart is wel verouderd maar nog steeds goed. maar het zou gewoon goed moeten draaien op jouw pc.

Fener33

P.S. Die verhaaltje met geforce en ati is een fabeltje. maakt niet uit wat voor proccesor je hebt. alleen je chipset heeft een kleine invloed bijv. een moederbord met een nvidia chipset daarop zal een nividia kaart beter draaien dan een ati kaart, maar de invloed is eigenlijk te verwaarlozen. zo klein is het

En zo is dat! :)

Maarre, zo verouderd is de radeon 9800 ook weer niet hoor, je kan er elk spel mee spelen dat er is, zonder problemen.

Geplaatst door Sarvo
En zo is dat! :)

Maarre, zo verouderd is de radeon 9800 ook weer niet hoor, je kan er elk spel mee spelen dat er is, zonder problemen.

dat klopt

Dat weet ik ff niet uit mijn hoofd...
Maar je kan even kijken bij informatique onder componenten>video/tvkaarten en even rustig vergelijken, ze hebben daar enorm veel videokaarten

de snelste kaart van die drie kaarten is de geforce 6600 gt 256 mb. klinkt miscchien vreemd maar het is zo.
maar een grote bottleneck is jouw processor. dus high dat betwijfel ik

fener33

mja, maar de cpu wordt ook wel wat geupgradet:)(naar 2600+) nog niet zoveel maar zal ook wat overklokken en zal proberen naar een 3000+ te gaan en dan zou ik de high wel moete halen

is het prijsverschil van 60 euro het waard om 256 mb geheugen te nemen(geforce 6600 gt dan) of beter gwn de 128 mb die goedkoper is. zal hij dan veel trager worden?(hou ook rekening met de rest van mijn systeem, die voor de rest ook niet egt voorbereid is op de toekomst en het is agp en het wordt 1024 ram en 2600+ amd xp)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan