doom 3 vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter zarr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
weet iemand hoe het kan dat doom 3 na een minuutje of zo uitvalt ...

het spel stopt en windows komt weer terug

ik voldoe ruim aan de systeem eisen

enige software op de achtergrond running? heb je een illigale versie van DOOM 3 (eerlijk zeggen), heb je je PC al gescanned op virussen/spyware?

Wat is de grote die je windows pagefile hebt gegeven?

heb nog nooit meegemaakt dat een warez binnen korte tijd ermee stopt :rolleyes:

viper706 zei:
heb nog nooit meegemaakt dat een warez binnen korte tijd ermee stopt :rolleyes:

ik ook niet.. maar dit is echt toevallig een legaal exemplaar van doom 3 bij intertoys 9.95 euro

alle programmas op achtergrond al uit gezet

en ook geen virus/spywrz ..hij valt gewoon uit

ik had gehoopt dat iemand van jullie dit toevallig ook eens heeft gehad en een oplossing weet hiervoor

en windows pagefile....wat is dat?

ik weet niet of het van belang is maar bijvoorbeel: NEED FOR SPEED>>MOST WANTED

heb ik gewoon wel zonder problemen uit kunnen spelen

dus ik vind het wel raar want DOOM3 vraagt minder systeemeisen dan NFS>MW

of heeft dat niks met elkaar te maken?:o

zarr zei:
ik weet niet of het van belang is maar bijvoorbeel: NEED FOR SPEED>>MOST WANTED

heb ik gewoon wel zonder problemen uit kunnen spelen

dus ik vind het wel raar want DOOM3 vraagt minder systeemeisen dan NFS>MW

of heeft dat niks met elkaar te maken?:o
ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat jouw probleem is, maar ik probeer enkele oplossingen die veel invloed hebben op applicaties te verbeteren, zodat deze dan misschien wel werken.

Je windows page file is het aantal MB op de harde schijf wat windows mag gebruiken om applicaties mee te laden. Is dit laag, zal windows vaak dat geheugen met herschrijven en verliest het enkele bestanden, daar kunnen dus ook de DOOM 3 files tussen staan!

Ik zou als ik jou was ook een andere videokaart driver installeren. het probleem kan namelijk ook veroorzaakt worden beelden die de videokaart niet kan verwerken (oude versie van openGL, direct3d) Nu heb ik goed nieuws voor je, want de DNA drivers vergroot én de windows pagefile, én het vergroot je PC performance, waardoor zware applicaties minder snel wegvallen. Op http://www.dna-drivers.com kun je deze downloaden (ATi en NVIDIA) even goed zoeken naar de nieuwste versie voor JOUW kaart (even voor de duidelijkheid de forceware drivers zijn van NVIDIA en de DNA-ATi van ATi radeon). Je moet de FULL ones downloaden en installeren. Lees de instructies zorgvuldig voordat je aan de installatie begint.

Laatst bewerkt:
dan rest mij nog 1 vraagje ...:hoe stel je dat page file in?

Je moet eerst weten waarin je het moet veranderen. Als je verschillende partities hebt, moet je de windows partitie 48 mb toewijzen, en de game partitie je totaal aan werkgeheugen + 50% daarvan (b.v. als je 1024 mb hebt, moet je bij pagefile invullen 1024+ 512 = 1536 mb.)

Dit kan je aanpassen in : start --> configuratiescherm --> systeem --> geevanceerd --> bij prestaties en visuele instellingen klikken op instellingen --> naar het tabje gaan geevanceerd --> onder in dat scherm klikken op visueel geheugen instellen. Daar kan je per partitie/schijf het wisselbestand veranderen. Zet eerst een vinkje bij aangepaste grote en verander het.

Als je alleen een windows partitie hebt waar je dus ook mee gamed (alleen een c schijf dus) moet je die 48 mb vergeten, en alleen die b.v. die 1536 mb erin zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan