door de bomen het bos niet meer zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crispy32

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hey allen,

helaas is mijn externe harde schijf van Lacie van de week gestopt... Mijn laptop geeft wel aan dat er een verwisselbare schijf aan zit (maar noemt deze niet meer Lacie wat hij eerder wel deed). Daarnaast kan ik mijn HD ook niet meer benaderen, de pc geeft aan dat het station niet klaar is. Flink balen want mijn halve leven staat op deze HD.

Maar.... nu wil ik een nieuwe kopen, welk merk raden jullie aan? Ik zag op kieskeurig dat Iomega er goed af kwam maar in de winkel vonden ze deze niet goed. Lacie maakt alleen behuizing zelf, dus wat is dan de kwaliteit van hun HD? En western schijnt alles zelf te doen. Wie o wie weet meer? 320Gb zou voor mij voldoende zijn. Of is het een idee om 2 kleinere te nemen stel dat er weer 1 stuk gaat? Al met al :shocked: HELPPPPP

is een kleine nas niets voor je ?
je kan deze in mirror zetten want er zijn 2 schijven aan wezig.
deze schijven kan je ook steeds vervangen als er iets is.
door de mirror funktie heb je 2x dezelfde data op de nas staan

Dus de hele laptop werkt niet meer??? of heb je het echt alleen over de externe hd want als hij je interne hd niet ziet zou de laptop ook niet opstarten.
Heb je al een systeem herstel geprobeerd??

Nee het is echt mijn externe HD, dus mijn laptop doet het wel. En geeft de externe HD ook wel weer als verwisselbare schijf (alleen niet meer zoals voorheen als LaCie).
Als ik de externe HD probeer te benaderen geeft mijn laptop de melding dat dit station niet klaar is (bij my computer).

Het gaat dus echt om de externe HD, die kan ik toch niet herstellen? En zo ja, ben ik dan alles kwijt?

Ik ga even naar; Nas googelen want dat ken ik niet:o. Het mirror systeem spreekt mij overigens wel heel erg aan.

Heb je dit al geprobeerd<,,,
Bij mijn computer met de rechtermuis erop klikken en dan kiezen voor eigenschappen, bij het tabblad extra kiezen voor controleren!?
En anders lukt het mischien nog om er een backup van te maken.

Ook kun je nog kijken bij config scherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer kijken of de hd word herkend dan wel actief maken

Dankkkkk

:thumb: ik heb een WD externe HD gekocht en.................. eenmalig mijn Lacie kunnen openen. Dusss weinig tot niets is verloren gegaan.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan