Door de bomen het bos...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Souris

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo allemaal,
...ik heb een Livebox van orange.fr waarop met een ethernetkabel de desktop is aangesloten. De laptop is verbonden via WiFi en werkt zelfs op de veranda.
Het pas aangeschafte tablet werkt alleen binnen en in dezelfde ruimte waar de Livebox zich bevindt.
Een kennis raadde mij aan een router aan te schaffen.
Bij de Livebox een WiFi-ontvanger in een stopcontact en daar waar je met je tablet gaat zitten een WiFi-zender in een stopcontact. Het WiFi-signaal wordt via het electriciteitsnet overgedragen. Een soort babyfoon, maar dan met WiFi.
Enthousiast bij amazon.fr gaan kijken...
Onmogelijk om uit de 500 routers een keuze te maken.
Wie helpt mij daar een beetje mee, waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
Met vriendelijke groet,
Souris

hoi muis, ik begrijp niet goed wat je bedoelt, foto of linkje anders?

hoi muis, ik begrijp niet goed wat je bedoelt, foto of linkje anders?

Hallo pcexpert,
...wellicht heb ik je op het verkeerde been gezet door een mogelijke oplossing te suggereren.
Ik zoek een oplossing voor de beperkte ontvangst van mijn tablet HP Slate 7.
Mijn laptop en mijn livephone werken op afstand prima, dus aan de Livebox* kan het niet liggen.
Ik zoek dus iets wat « michaelvdnet » voorstelde, maar dan twee.
Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Souris

* De Livebox is de ADSL-verbinding tussen de telefoonlijn en de computer.

misschien is een mini wifi repeater een leuk idee?

Hallo Michael,
... Dat begint er op te lijken. Bedankt voor je suggestie. Maar er moeten twee apparaten zijn. Één dat het signaal ontvangt (verbonden met de Livebox met een ethernetkabel of via WiFi) en één dat het WiFi-signaal produceert voor ontvangst door het tablet.
Tevredenheidsbetuigingen komen niet verder dan 2 sur 5. Dus verder gezocht. Dicht bij huis. Orange dus.
Zij bieden een « wifi extender 200 Mbits (2 adaptateurs CPL*) » voor 109 € franco huis. Maar, staat in de beschrijving, niet geschikt voor krachtstroom....Laat ik nu net m'n hele huis met krachtstroom hebben geïnstalleerd...
Ik heb ze al de vraag gesteld of het eveneens niet werkt indien ontvanger en zender op dezelfde fase zitten.
Hun antwoord duurt even.
Wat denk jij ervan, Michael ?
Ben benieuwd.
Groetjes,
Souris

Hallo Michael, pcexpert en overige geïnteresseerden,
...intussen besloten de « wifi extender 200 Mbits (2 adaptateurs CPL*) » voor 109 € franco huis te bestellen bij Orange.
Livebox van Orange, dus denk ik, het meest veilig.
Wat betreft krachtsroom antwoordden zij dat het mogelijk is maar alleen als de beide adaptateurs op dezelfde fase zitten.
Even uitzoeken dus welk stopcontact te gebruiken.
Anders een fasenkoppelaar (laten) installeren. De prijzen varieëren nog al.
Bij Conrad nog geen 20€ en bij Legrand 143€ ex vracht.
Men moet een hoop investeren om een tablet van 120€ aan de praat te krijgen....
Of is er ook nog een andere oplossing ?
Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Souris (= Muis)

Hallo Ron,
...ben het helemaal met je eens, maar wat is het verschil tussen een wifi repeater en de wifi extender die ik s plan was te kopen ?
Over de krachtsroom hebben we het later nog wel eens.
Groetjes,
Souris

De extender vangt het wifi signaal van de Livebox op en zendt het versterkt weer uit. In jouw oplossing gebruik je het lichtnet als een soort verlengsnoer.

Ron

Hallo Ron,
...volstrekt duidelijk. Precies wat ik zoek. Ben ik ook van het draaistroomprobleem af...
Op www.wifirepeater.nl een leek apparaatje gevonden.
Strak en smaakvol design. Het is voor het tablet van mijn echtgenote...weet je.
Alleen vandaag nog 32€95 anders 79€95. Vracht voor Frankrijk 6€95. Te doen.
Alleen las ik ook : "...vaak is het zo dat beide apparaten (Livebox en repeater) van dezelfde leverancier moeten zijn om goed met elkaar te kunnen werken."
En nu ?
Groetjes,
Souris

Hallo al diegenen die mij hebben bijgestaan in mijn moeilijke beslissing,
...waarvoor mijn hartelijke dank.
Ik heb me laten verleiden een « Netgear WN3000RP-100FRS Repeteur Universel Wifi-N 300 1 port reseau » te kopen.
Bij Amazon voor 39€99 incl. vracht.
Dinsdag wordt hij bezorgd. Ik kan niet wachten.
Zonder jullie hulp had ik overwogen het tablet op marktplaats.nl te koop aan te bieden.
Groetjes,
Souris

....Dinsdag wordt hij bezorgd. Ik kan niet wachten.
Souris

Hallo,
...hij was er zaterdag al. Dus...
Geweldig, het notebook herkende het apparaat direct. Toen nog even 26 karakters intoetsen (clé de sécurité) en een volledig signaal op de verande door twee 65 cm dikke muren.
Met het tablet (HP Slate 7) gaat het niet zo gemakkelijk. Het WiFi-ontvangstikoon kan niet met mijn (dikke) vinger aangeklikt worden. Zelfs niet met mijn pink met een daartoe speciaal aangespitste nagel....
Het netwerkcentrum moet op de één of andere manier geopend (kunnen) worden.
Wie weet raad ?
Alvast hartelijk dank.
Groetjes,
Souris (=Muis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan