Door een fout met een DVI-D een PCI bijzetten??? Is dat mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michieldv

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Beste forummers!

Ik heb een vraagje over een PCI kaart.
Ik heb gisteravond een PC zelf gebouwd met als bedoeling dat ik daar 2 VGA schermen op kan aansluiten. Dus ik heb een moederboard met de aansluitingen VGA en een DVI-D (Videokaart geintegreerd in de CPU)
Ik dacht dat ik een DVI kon omzetten naar een VGA want dat was bij mijn vorige laptop zo, maar het blijkt dat dat alleen kan bij een DVI-I omdat DVI-D Digitaal is.
Nu heb ik wel eens gelezen dat je een PCI kaart oid kan kopen die dan extra mogelijkheden bieden.. Kan iemand me uitleggen of dat waar is?
Is het mogelijk om nog eens bovenop de gewone videokaart een goedkoop PCI kaartje bij te zetten die dan meer mogelijkheden kwa aansluitingen bied?

Mss klets ik hoor en heb ik het gruwelijk mis, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met een idee!

Alvast super bedankt!

Groet Michiel

door een grafishekaart op het mobo te zetten kan je meestal de onboard vga niet meer gebruiken.
zet er gewoon een kaart in met 2 x dvi

dit soort stekkers bestaan wel, ik heb er hier een liggen zelfs. het probleem hiermee is alleen wel dat je op beide schermen hetzelfde beeld krijgt, je kan je niet appart instellen:

341174.jpg

door een grafishekaart op het mobo te zetten kan je meestal de onboard vga niet meer gebruiken.
zet er gewoon een kaart in met 2 x dvi

Een losse videokaart met dubbele uitgang is het slimste, rekening houdend met performance. Onboard videokaarten werken meestal nog wel na het plaatsen van een extra kaart, maar worden door een standaard instelling in het BIOS automatisch uitgeschakeld.

@Michieldv: Merk + type van het moederbord, eventueel de hele pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan