Hoi,
Ik ben een macro aan het schrijven die door een lijst in Excel 'loopt' en op basis van een voorwaarde bepaalde waarden overneemt naar een ander werkblad in hetzelfde bestand.
De volgende gevonden waarde die aan de voorwaarde voldoet moet dan in de volgende vrije cel van de opgegeven range in het doelbestand worden geplaatst.
Het gaat om zo'n 250 cellen, dus uitschrijven in een 'If/Then' geeft een enorme macro; niet echt een optie.
Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld:
Dit lijkt door de bron te 'loopen', maar er wordt nog niks weggeschreven.
Ik haal waarschijnlijk wat door elkaar, wie weet een eenvoudige oplossing hiervoor?
Bedankt vast!

Ik ben een macro aan het schrijven die door een lijst in Excel 'loopt' en op basis van een voorwaarde bepaalde waarden overneemt naar een ander werkblad in hetzelfde bestand.
De volgende gevonden waarde die aan de voorwaarde voldoet moet dan in de volgende vrije cel van de opgegeven range in het doelbestand worden geplaatst.
Het gaat om zo'n 250 cellen, dus uitschrijven in een 'If/Then' geeft een enorme macro; niet echt een optie.
Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld:
Code:
Sub overnemen()
Worksheets("A").Select
Application.ScreenUpdating = False
Set myInput = Range("O10:O17")
For Each Cell In myInput
If Cell.Value > "0" Then
Range("O10").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
Worksheets("B").Select
Application.ScreenUpdating = False
Set myOutput = Range("AR7:AR14")
For Each Cel In myOutput
If Cel.Value = "" Then
Range("AR7").Select
'Application.CutCopyMode = True
ActiveSheet.Paste
End If
Next Cel
End If
Next Cell
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Dit lijkt door de bron te 'loopen', maar er wordt nog niks weggeschreven.
Ik haal waarschijnlijk wat door elkaar, wie weet een eenvoudige oplossing hiervoor?
Bedankt vast!

Laatst bewerkt door een moderator: