• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

door , gescheiden in 1 cel onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
966
Ik heb een bestand met 300 woorden door een komma gescheiden. Nu moeten ze allemaal onder elkaar, dus na de komma in 1 cel en de komma moet blijven. Kan het natuurlijk handmatig doen, maar het kan vast anders. Als ik nu plak staat het in 300 cellen in een rij en is de komma weg.
Wie O wie ??
 
Is het een CSV bestand? Die kun je importeren in excel.
 
Nee, is een txt bestand, ik heb het al geprobeerd te importeren in excel (mac) maar dan nog heb ik 300 kolommen.
 
Dat wordt een cel met 300 regels dus? Ik vermoed dat er wel wat mogelijk is met VBA, maar daar zijn andere goeroes op deze site veel beter in dan ik....
 
wil je alles in 1 cel? of elk woord in 1 cel en dus 300 cellen onder elkaar
 
Alles in 1 cel onder elkaar door een komma gescheiden.
 
in mijn voorbeeld staat de lijst met woorden die gescheiden worden door een komma in cel [A1]
in[B2] komen deze woorden onder elkaar te staan.
Code:
Sub comma()
 For i = 0 To UBound(Split([A1], ","))
  Cells(2, 2) = Cells(2, 2) & Split([A1], ",")(i) & Chr(10)
 Next
End Sub
 
Oke, maar ik krijg ze niet in 1 cel [a1] excel (mac) zet het in kolommen als i het importeer en als ik het plak.
 
Code:
sub M_snb()
   sheet1.cells(1)=createobject("scripting.filesystemobject").opentextfile("G:\OF\voorbeeld.txt").readall
End Sub
 
na het importeren zitten er ook geen komma's in denk ik, en elk volgend woord staat in de volgende kolom (1e regel in 300 cellen staan 300 woorden)
en jij wil dus elk woord met erachter een komma onder elkaar in 1 cel hebben
 
Zo?
zonder lege cellen er tussen in de eerste rij
Code:
Sub enkeleCel()
 For i = 1 To Range("A1").End(xlToRight).Column
  Cells(2, 2) = Cells(2, 2) & Cells(1, i) & "," & Chr(10)
  Columns(2).ColumnWidth = IIf(Len(Cells(1, i)) > Columns(2).ColumnWidth, Len(Cells(1, i)), Columns(2).ColumnWidth)
 Next
End Sub
 
komt het niet onder elkaar?
volgens mij wordt het tijd voor een voorbeeld bestandje met fictieve gegevens maar wel zoals het er bij jou ook uit ziet
 
Nee, ik was te voorbarig, het werkt. Sorry, excel liep vast, dus even alles opnieuw gedaan.

Bedankt, bedankt.
 
Het waren de extensies van landen (url) die moesten onder elkaar voor een dropdown in een website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan