• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Door kopiëren formule met verwijzing naar ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulkr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2014
Ik heb een werkblad waarin ik gegevens wil inlezen vanuit een ander bestand.
Nu dacht ik gewoon in de 1e rij een verwijzing te maken naar een cell in het andere bestand en vervolgens de rij naar beneden te slepen om de formule door te kopiëren.
Helaas herkent excel niet, dat de bedoeling is om de rij verwijzing met een te verhogen.
Ipv van het verhogen van de rijverwijzing kopieert excel 1:1 de formules

De formule ziet er als volgt uit
=[KPIs.xls]Sheet1!$A$2
D.m.v. van slepen naar beneden is het de bedoeling om de formule opvolgend de verhogen
=[KPIs.xls]Sheet1!$A$2
=[KPIs.xls]Sheet1!$A$3
=[KPIs.xls]Sheet1!$A$4

Iemand suggesties hoe ik het door kopiëren kan realiseren? Wellicht met de functie rij, echter heb ik geen idee hoe dit in de formule te verwerken.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr Paul

Met de $ tekens in je formule geef je aan dat de opgegeven kolom en rij vast zijn. Haal dus het $ teken voor de 2 weg.

Dan kan je de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Vraag naar aanleiding van dit bericht

Hallo daar,

Ik was op deze site aan het zoeken naar de mogelijkheid om dus informatie uit een bestand te gebruiken in een nieuw bestand.
Ik zie hier hoe ik dat moet doen, Maar nu heb ik hier een vraag over.

Is het zo dat het "nieuwe bestand" het bestand waar je info uit haalt 1x leest en die waarde voor vast aanneemt? Of is het bij aanpassing van het "oude document" dat het nieuwe document automatisch verändert?
Ik zit op werk namelijk met Intranet en mail mijn bestand op en neer naar huis om het te perfectioneren. Als ik dus cellen link naar bestanden hier staan die bestanden niet op mijn Computer.

Met vriendelijke groet,
Paul van den Boomen

Als je zorgt dat het 'KPIs.xls' bestand ook thuis hebt staan kun je alles zonder probleem testen.

@popipipo

Dat snap ik Maar dat kan ik dus niet doen. Ik mag de andere documenten niet naar huis versturen en will dit toch graag voor mijn baas voor elkaar krijgen. En de vraag is niet iets wat je uit moet voeren(als je denkt dat ik te lui ben zelf te testen) Maar een kennisvraag, dus het reeds gegeven antwoord helpt mij geen steek verder.
Toch bedankt dat je even de tijd hebt genomen een bijdehante opmerking te plaatsen.

Grtz

P.S. 25 % van de oplossing is het juist lezen van de vraag.

Laatst bewerkt:
Niet zo aangebrand reageren s.v.p.

Back on topic: je kan in het tabblad "gegevens" drukken op de knop "kopp. bewerken", en daarna op "koppeling verbreken". De laatst ingeladen waarden worden dan "vast".

Oke dus in principe past die het automatisch aan als je een bestand verandert behalve als je de zojuist gneoemde handeling uitvoert?
Betekend het dan ook dat ik naar een niet bestaand bestand kan verwijzen en daarna dat bestand pas maken?

grtz

Correct, als je verwijzingen naar een ander bestand hebt zullen deze bijgewerkt worden als je de sheet opent. En als je de koppeling verbreekt staat er niet meer "=[KPIs.xls]Sheet1!$A$4" maar bijvoorbeeld "4". Dit valt ook niet weer terug te draaien...

En ja, je kan eerst de verwijzing maken en dan het bestand. Je zult dan wel een verwijzingsfout krijgen totdat het bestand daadwerkelijk bestaat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan