door laptop adapter geen kpn interactief meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GMM1984

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
pfff fijn. kpn interactieve tv werkt via de netwerkadapters prima via het stroomnetwerk. boven en beneden een tv en boven 1 computer via die adapters. werkt super.
nu het probleem dat mijn oude laptop adapter stuk ging na ruim een jaar, kabelbreuk oid. dus nieuwe besteld. geen originele samsung maar 1 via marktplaats. snel binnen, blij maar helaas direct bij het aansluiten valt kpn interactieve tv eruit... geen signaal meer...
andere adapter met zelfde ampere besteld (de eerste was meer ampere) maar ook dit heeft helaas hetzelfde effect.. bij het aansluiten heeft kpn interactief direct geen contact meer met de modem en dus geen tv signaal meer
heel erg vervelend voor iemand die veel te veel achter haar laptop zit en tegelijk graag tv wil kijken of programma's op wil nemen terwijl de laptop oplaad...
heeft iemand tips of ideeen wat ik hieraan kan doen ????

Hallo

"dat mijn oude laptop" --> weinig nuttige info ...

Volgens uw omschrijving genereert deze nieuwe geschakelde voeding storing op het lichtnet , waardoor de "powerline-adapters" geen stabiele verbinding kunnen maken.

De meest voorkomende oorzaak = dat de (geaarde ??) netstekker niet op een geaard stopkontakt is aangesloten.

Indien de netstekker (van de laptop) echter een niet geaard model is , dan moet ik u het antwoord schuldig blijven.

Peter

hmm lijkt mij erg nuttige info.. zelfde soort adapter qua in/output, zelfde stopcontact (anderen maken trouwens geen verschil.. geaard ook niet, overal stoort het aangezien dat op hetzelfde stroomnetwerk zit.. toevallig in keuken geprobeerd dat zijn geaarde stopcontacten )
maar eerst geen probleem en nu met nieuwe adapter opeens wel.. ergens gaat iets mis en ik begrijp niet waar :( terwijl er volgens mij geen enkel verschil is tussen oude en nieuwe adapter behalve dan het merk natuurlijk

wel bedankt voor het meedenken

Hallo

Indien je nog "oude" babyfoons hebt liggen (model die data over het lichtnet stuurt) , zou je op deze manier kunnen controleren of er effektief storing op het lichtnet aanwezig is.

Je zou deze ook eens als "test" i.p.v. de "powerline-adapters" kunnen plaatsen om te controleren of dit wel werkt...

Peter

wat bedoel je precies?? want met oude adapter geen last. ook nu niet, alleen die vonkt ivm kabelbreuk dus niet veilig meer ;) maar werkt wel, dan geen probleem met tv.
babyfoon hebben we ook aan staan, maar geen idee via wat dat werkt. maar die staat altijd aan, werkt ook prima. 4 adapters op het netwerk, ook altijd prima, ook met de laptop aan de oude adapter
alleen nu met nieuwe adapter opeens problemen. 1 met zelfde aantal ampere en 1 met hoger ampere (eerst neit op gelet en hoopte dat het daaraan lag maar toen met zelfde aantal ampere als oude adapter besteld en het probleem blijft bestaan)
maar een storing zit er dus volgens mij niet omdat met de oude adapter er geen enkel probleem is (behalve dat die zo goed als stuk is en niet meer veilig).

wat betreft babyfoon geen idee via wat dat werkt. is 2 jaar oud, dus zal wel geen oud model zijn. maar de test met oude adapter lijkt me voldoende info????

Hallo

Opnieuw voor mij , in aanvulling al het voorgaande.

Had de oude adaptor een netsnoer met aarding ???

Heeft de nieuwe adaptor een netsnoer met aarding???

Is deze wel op een geaard stopkontakt aangesloten indien deze een aarding vereist ???

Een adaptor die een aarding vereist , geeft storing af , zowel op de netvoedingslijn , alsook hoog frequent (radio).

Deze info hadden ze u ook kunnen verstrekken in de p.c. winkel waar je de nieuwe adaptor hebt gekocht.

Peter

de stekker (het deel van adapter naar stopontact) is het zelfde. 3 pins. met aarde. enkel een nieuwe adapter erop aangesloten, deze geven storing af..:S maar de stekker blijft 3 pins. met oude adapter eraan nooit storing met nieuwe opeens wel..:( maar dus beter een 2 pins zien te bestellen inclusief stekker dus omdat deze anders dus niet gaat passen ????? ik ben radeloos ondertussen.. 2 nieuwe adapters liggen waar ik niets mee kan en 1 oude die kapot is.. :(

Hallo

Leg dit probleem voor bij een deftige lokale p.c. winkel.

Vraag of je eerst een netadaptor kunt "kopen" , op voorwaarde dat deze niet stoort.

En... indien deze wel mocht storen , dat je deze kunt omruilen voor een ander exemplaar.

Neem de oude "defekte" mee als voorbeeld "merk/typenr/model"

Toon hun eventueel de andere die je reeds bezit die ook storing geven.

In extremis kun je altijd de defekte laten herstellen.

Een andere uitgangsconnector "desnoods met draad en al" monteren op de defekte is geen onoverkomelijk probleem.

Je zou deze draad eventueel ook kunnen inkorten , want meestal zijn deze toch te lang.

Een lokale kennis met soldeerervaring moet dit kunnen fixen , of ... een t.v. winkel met eigen technische dienst.

Peter

moet eens gaan zoeken dan. bestel veel online ivm kind en werk ;) wel balen want zal dan toh eht 1 van de 2 nieuwe adapters moeten kopen terwijl ik er niets aan heb omdat ik ze anders te lang thuis heb... :( duur grapje zo bah

bah dat bedrijf zegt me ook niet te kunnen helpen.. oh eens vragen of ze snoertje kunnen repareren misscien ? maar ze kunnen ook alleen maar adapters bestellen.. vind dat beetje onzin als ik niet weet of het gaat werken heb notabene zelf 2 nieuwe liggen :( grrr wordt hier moedeloos van.. 2 adapters liggen a 34 euro en nog gee oplossing in zicht :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan