• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Door linken excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucsleegers

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Beste helpers,

heb een vraag die misschien wel helemaal niet mogelijk is in excel maar je weet maar nooit he...

heb een factuurbestand in excel waar ik doormiddel van een verticale formule alleen een cijfer in hoef te voeren en de gegevens van de desbetreffende klant bjigezocht worden.. de bedragen zijn afhankelijk van het aantal stuks, dit zijn meestal 3 varianten. probleem is nu dat ik aan het eind een verzamellijst moet maken. en dit handmatig in moet ingeven. nu is mijn vraag of ik dit ook kan doorlinken doormiddel van een formule in een ander tabblad.

M.v.G

Luc Sleegers

Laatst bewerkt:
Zo te horen moet dit wel mogelijk zijn.Kun je even een voorbeeld bestandje posten ?

De gegevens die op het "Factuur" blad moeten worden ingevuld zijn telkens afwisselend?
En waar heb je dan je verzamellijst staan en met welk criteria moet die lijst gemaakt worden, op basis van datum, opdrachtgever, product??

Misschien dat je even wat helderder kan uitleggen wat je wensen en bedoelingen zijn, anders ga ik straks hele verkeerde dingen uitzoeken...

uitleg

hallo,

het enigste dat wel eens verandert op de factuur is het aantal stuks (kolom A) meestal heeft dat de maken met het aantal dozen in het voorbeeld is dit 18 stuks in een doos. de klant / vestiging neem af tot een maximum van 3 dozen 54 stuks.

de verzamellijst kun je vinden bij het tabblad
'' factuurlijst'' deze is gebaseerd op product. deze lijst word opgemaakt met als doel voor de administratie zodat ze in een kort overzicht kunnen zien welke vestiging welk bedrag ingekocht hebben. de datum van deze verzamellijst is het zelfde alle producten gaan ook de zelfde dag naar de klant.

mvg

luc sleegers

En de teksten onder "Description / EAN-code" volgen die ook ergens uit of moet je die ook telkens invullen?

Nu snap ik alleen niet wat je concrete vraag is (misschien wat onnozel van mij), maar de verzamellijst moet de factuurlijst zijn?

Hoe wil je dan deze verzamellijst maken, hij moet zoeken naar? en dan hier een lijst van maken? overeenkomstig de factuurlijst? criteria hiervoor is het "Artikel nr."?

hey,

de EAN code bij discription in een code van het product. deze veranderd niet omdat elke vestiging het zelfde product krijgt.

Het document zit als volgt in elkaar het eerste tabblad is de factuur die de vestiging krijgt. het tweede tabblad is voor de administratie van het winkelketen. en het derde blad is voor de adressen.

mijn werkwijze is dat ik in het bestand het aantal en het BKZ nummer aanpas en vervolgens het bestand afdruk. dit doe ik zo'n tientalle keren.

als ik klaar ben met printen voer ik alleen bedragen in op de factuurlijst.

nu is mijn vraag om het proces te versnellen of ik iets kan koppelen om aan de factuurlijst

ik hoop dat het nu duidelijker is..

mvg luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan