door mcafee erg trage opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemP

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2003
Ik heb gisteren Mcafee home edition geinstaleerd. Alleen duurt het opstarten van Windows (98se) nu 20 minuten !! Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Willem

Niet iets anders geinstalleerd wat daartoe zou kunnen leiden?

Ik zou Kaspersky of Norton installeren, en kijken of daarmee je probleem opgelost is. zo niet, dan ligt het ergens anders aan :)

Nee het komt echt door mcafee volgens mij, want gisterenavond had ik deze gedeinstaleerd en toen had ik weer een normale opstarttijd. Nadat ik Mcafee weer geinstaleerd had duurde het weer ongelofelijk lang. Maar ik denk dat ik je advies maar ga opvolgen en een ander ga installeren (avg, want die is nog gratis ook :cool: ).

Bedankt, Willem

256 mb Maar ik heb gisteren nog even goed gekeken naar de beveiligingsinstellingen en heb de "systeemopstartscan inschakelen" uitgeschakeld. Nu start de pc weer normaal op. (In de helpfile las ik het volgende: Systeemopstartscan inschakelen: Op computers met Windows 98 scant VirusScan de computer op virussen terwijl de computer wordt opgestart ) Want als mijn pc regelmatig gescand wordt is de uitschakelen van deze optie toch wel een aanvaardbaar risico???

Deze optie kun je laten zitten en met het risico valt het wel mee hoor. Als je scanner ook realtime de virussen in de gaten houdt hoef je nergens bang voor te zijn :)

Ik run mijn AV zo 2 x in de maand en nooit virussen. dit dankzij mijn firewall en realtime beveiliging van mijn AV :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan