HHunnekens
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 apr 2013
Goedemiddag,
Graag zou ik binnen een formulier een record willen kunnen vinden o.b.v. een criterium.
Er is een control ( tekstvak ) met de naam : txtVerkoopprijsBasiseenheid. Dit is gekoppeld aan een query veld genaamd VerkoopprijsBasiseenheid.
Bedoeling is om nadat een nieuw product is gekozen ( voor een prijslijst ) middels een combobox, dat dan vervolgens de recordpointer/cursor direct komt te staan op het dan nog lege veld
VerkoopprijsBasiseenheid behorend bij dat nieuwe record. Dat veld is dus gekoppeld aan een tekstvak genaamd txtVerkoopprijsBasiseenheid.
'K zit d'r al een tijdje aan te prutsen om de syntaxis e.d. goed te krijgen, maar 't wil nog niet lukken !
M'n gedachte tot dusverre is :
Eerst zorgen dat op de focus wordt gezet op (de inhoud van) het tekstvak "txtVerkoopprijsBasiseenheid", hetgeen als volgt gebeurt ( en ook lukt ) :
DoCmd.GoToControl "txtVerkoopprijsBasiseenheid"
Vervolgens quasi de recordpointer zetten op dat tekstvak ( het is een doorlopend formulier met kolommen ) waar de inhoud nog gelijk is aan Null. Dit lukt dus nog niet.
M'n vraag : "Hoe dit laatste wel goed voor elkaar te krijgen ?"
Mijn gedachte zou zijn - tot dusverre - dat dit zou moeten kunnen lukken met DoCmd.FindRecord ... ( zie svp onderstaand )
Voorbeeld met code :
Hopend op een goede aanwijzing :thumb:
Bvd, mvg,
Hans
Graag zou ik binnen een formulier een record willen kunnen vinden o.b.v. een criterium.
Er is een control ( tekstvak ) met de naam : txtVerkoopprijsBasiseenheid. Dit is gekoppeld aan een query veld genaamd VerkoopprijsBasiseenheid.
Bedoeling is om nadat een nieuw product is gekozen ( voor een prijslijst ) middels een combobox, dat dan vervolgens de recordpointer/cursor direct komt te staan op het dan nog lege veld
VerkoopprijsBasiseenheid behorend bij dat nieuwe record. Dat veld is dus gekoppeld aan een tekstvak genaamd txtVerkoopprijsBasiseenheid.
'K zit d'r al een tijdje aan te prutsen om de syntaxis e.d. goed te krijgen, maar 't wil nog niet lukken !
M'n gedachte tot dusverre is :
Eerst zorgen dat op de focus wordt gezet op (de inhoud van) het tekstvak "txtVerkoopprijsBasiseenheid", hetgeen als volgt gebeurt ( en ook lukt ) :
Vervolgens quasi de recordpointer zetten op dat tekstvak ( het is een doorlopend formulier met kolommen ) waar de inhoud nog gelijk is aan Null. Dit lukt dus nog niet.
M'n vraag : "Hoe dit laatste wel goed voor elkaar te krijgen ?"
Mijn gedachte zou zijn - tot dusverre - dat dit zou moeten kunnen lukken met DoCmd.FindRecord ... ( zie svp onderstaand )
Voorbeeld met code :
Code:
Private Sub cboProduct_AfterUpdate()
Me.cboProduct.Enabled = False
Me.cboProduct.Visible = False
Me.txtArtikelnr = Me.cboProduct.Column(1)
'Teneinde de tabel ook te vullen met ook het veld betreffende het artikelnummer de onderstaande regel
Me.txtKlantnrTabel = Me.txtKlantnr
Me.Requery
Me.txtArtikelnr.Enabled = True
'De volgende regel is bedoeld ter voorbereiding van het vinden van een record met nog niet ingevulde verkoopprijs
'Het volgende statement zou bedoeld zijn om het record te vinden waar het veld VerkoopprijsBasiseenheid nog niet is ingevuld ( dus gelijk is aan Null)
'de volgende regel werkt echter niet !
[B]DoCmd.FindRecord "", , True, , True[/B]
End Sub
Hopend op een goede aanwijzing :thumb:
Bvd, mvg,
Hans