door sasser start pc niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

RheaSilvia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2004
Berichten
3
Hallo allemaal,

heb last van Sasser op desktop en zoek naar oplossingen, alleen al de oplossingen gaan ervan uit dat ik in mijn systeem kom en dan cmd enz.

Wat nou als ik door sasser niet eens in mijn systeem kom, maar de pc meteen overgaat tot een reboot? :confused:

Heb al F8 gedaan, safe mode en last good configuration werken niet, hij gaat weer over tot een reboot.

Is er nog hoop voor mij of kan ik xp opnieuw gaan installeren (is sasser dan trouwens wel weg?)

Alvast bedankt, hoop dat iemand mij hierbij kan helpen:thumb:
 
asl je hd een fat32 is , kan je het virus eens proberen te verwijderen door te starten met een bootdiskette en het removal tooltje te laten lopen.
 
kan ik ook een bootdiskette gebruiken van W98, en moet ik dan het removal tooltje op diskette zetten?
 
Ik heb bij een kennis hetzelfde probleem, zelfs met een bootflop gaat ie na een bepaalde tijd (ongeveer 2 minuten) weer uit.
Volgens mij kun je alleen nog maar booten met de XP cd en het OS er opnieuw opzetten. Wel erg drastisch, dus wacht ik nog even op een slimmerik die een betere optie weet.
 
Is dit wel sasser virus ?
Sasser virus sluit toch je pc waarna hij hem weer opstart.
En je moet volgens mij je comp afsluiten en daarna even een 30 tal seconden je stroomstekker uit je pc halen.
Daarna opstarten in veilige modus.
 
Op de site van symantec staat een verwijder tooltje speciaal voor sasser.
Dit is een exe file die je binnen haalt en daarna dit tooltje laten lopen.
Misschien kun je bij iemand anders even dit tooltje op een diskette zetten en dan op je eigen pc uitvoeren.
 
idd even sasser removal tool downloaden van symantec en vervolgens even draaien.
Weet niet of dit wel het sasser virus is.
 
Geformateerd, NOT

Na 2 dagen had ik wel weer contact met mijn pc (=wel op kunnen starten) en heb ik wat documenten veiliggesteld. Na ongeveer 4 keer opnieuw opstarten ging het weer fout, weer ging de pc na 60 sec rebooten.

Na het hele weekend van reboots en geen resultaat vanochtend maar formateren en XP er weer op zetten.
Partities gemaakt, toen format NTFS, maar gaat niet verder want bij reboot gaat de setup weer opnieuw draaien vanaf het begin. Waarschijnlijk omdat ik in de bios verandert heb dat hij moet beginnen met zoeken naar CDRom.

Dan maar met opstartdiskettes van XP gemaakt door kennis. Lukt wel om te formateren, maar dan setup cannot continue want er is een fout in het sfig bestand bla bla. De schijf is beschadigd.

Moet ik nu maar een nieuwe harde schijf gaan kopen?
 
Haal van de volgende link de madboot disk eens op en probeer het daar eens mee.

even op het knopje download madboot Now.
Daarna van diskette opstarten en kijk dan eens of je wel kunt formateren.

http://www.madboot.com/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan