door start win98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

vosco

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2003
hallo een ieder,
ik heb win98se geinstalleerd op een computer en deze deed het. Deze harde schijf heb ik op een andere computer gezet, nu geeft de compurter de melding:
VERVANG de Diskette en druk op een toets. vervolgens heb ik een opstart diskette gebruikt, help allemaal niks wie kan mij raad geven wat ik verder moet doen

Installeren van windows op het ene systeem en het vervolgens meenemen naar het andere systeem geeft vaak problemen en in sommige gevallen werkt het helemaal niet.

Tijdens het installeren van Windows worden nl ook drivers geïnstalleerd die specifiek bij dat systeem horen. Denk daarbij bv aan drivers voor PCI bus, geheugen, chipset, IDE, moederbord etc.

Als het andere systeem erg afwijkt van dat waar Windows op geïnstalleerd is, dan kan het niet werken of kan het zelfs vastlopen.

Maar kun je niet gewoon installeren op het systeem waar de harddisk nu in zit dan?

Wat summier

Als de drive wordt over gezet maar een andere computer werkt dat alleen als.

Beide maar een (1) drive hebben.

Je kunt eventueel met NDD een drive 'bootable" maken of met Fdisk de partitie activeren.

Eric.

P.S. Zoals Buick zegt zou het mis kunnen gaan, maar 98 heeft tot nog toe (bij mij) altijd alle problemen overwonnen. Schakelt dat wat niet werkt gewoon uit.

@ buick: Hij kan niet booten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan