door systeem gereserveerd partitie foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo1972

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem dat hopelijk iemand herkent.

Na een schone installatie op een ssd met windows 7 heb ik een probleem.
Als ik op de pc bezig ben verschijnt plotseling een bordje met : automatisch afspelen, door systeem gereserveerd (G:), opties: Algemeen, Map en bestanden weergeven. Dit geeft hij al een terwijl ik de pc opstart en het blijft knipperen.
Als ik het bordje uiteindelijk weg krijg en ik ga naar verkenner dan zie ik het volgende : Hij probeert (G:) er als schijf bij te krijgen en dan gaat knipperent aan en uit.

Weet iemand hoe dit ontstaat en belangrijker hoe ik ervan af kom ? Ik heb al een 2e schone installatie gedaan en weer hetzelfde probleem.

Ok, kan je nog even terug melden of je de schone installatie via de Herstel-Partitie van de computer-fabrikant hebt uitgevoerd? Is het de originele bij de computer geleverde SSD?..

In principe kan je hoe dan ook via de Eigenschappen van de betreffende schijf onder Automatisch afspelen die reactie uitschakelen.

Als dat niet lukt, moet er waarschijnlijk even met Diskpart in de Herstel-Console worden gestoeid, & da's vrij lastig & listig... Alhoewel?.. Ja, misschien moet die Herstel-Partitie opnieuw verborgen worden...

Ik heb zelf een schone installatie gedaan dus niet via de herstel partitie, de ssd 60 gb is niet origineel bij deze laptop, de herstel van af fabriek paste hier niet op.
Ik heb geprobeerd die reactie uit te schakelen, maar dat lukt helaas niet.

Ok, dan moet er even met Diskpart via de Herstel-Console gekeken worden of er wat aan gedaan kan worden (dus opstarten van de DvD, dan Deze computer herstellen, dan Opdrachtprompt).

Ik moet daar even een plan voor schrijven want dat is erg exact, & daar ben ik nu op dit moment niet goed toe in staat, dus dat word morgen, als het probleem dan nog niet opgelost is.
Misschien dat iemand anders hier nog een beter idee over heeft.

Je kan je wel alvast in de Herstel-Console een beetje inlezen met de commando's help diskpart & help diskpart list, typ exit om de Herstel-Console te verlaten. Zijn redelijk veilige commando's.

Je kan de schijf via Schijfbeheer geen letter meer toekennen, waardoor het probleem gelijk is opgelost.

Windows op een ssd kaart, kan zijn dat windows deze ook als verwisselbaar medium blijft zien.
Automatisch afspelen in windows kan je beheren op de volgende plek:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Standaardprogramma's
Klik daar op Instellingen voor Automatisch afspelen wijzigen
Daar kan je van alles op Geen actie ondernemen instellen.

De service Shell Hardware Detection zorgt voor deze melding.
De service Windows Image Acquisition (WIA) (voor ophalen van beeld van camera's of scanners) is afhankelijk van Shell Hardware Detection.
Haal je geen beeld van camera's of scanners in je windows op de ssd kaart kan je in C:\WINDOWS\system32\services.msc (dubbelklik op services.msc) deze 2 services in het systeem op je ssd kaart uitschakelen.
Probeer dat eens, meldingen over automatisch afspelen zou je dan niet meer kunnen krijgen.
Dus dan werkt automatisch afspelen (autoplayhandlers) helemaal niet zonder de service Shell Hardware Detection

Is de ssd kaart ntfs geformatteerd?

Laatst bewerkt:
@ erik777, ja de schijf is ntfs geformateerd.
Ik heb nu de service shell harware detection uitgeschakeld en tot dusver nog geen meldingen gekregen, ook in verkenner geen errors, heb nog niet heel veel achter de laptop gezeten vandaag, dus ik hou het nog even in de gaten.
In ieder geval allen vast ontzettend bedankt voor het meedenken !!

Ok, als je dus die service shell harware detection niet laat starten zal je geen meldingen meer kunnen krijgen over automatisch opstarten van datadragers, kan domweg niet omdat de software die dat doet niet gestart wordt.
Dat zijn de autoplayhandlers, een datadrager zal wel het bestand autorun.inf nog op kunnen starten, maar dat zal geen probleem zijn, tenzij je een bestand autorun.inf op je ssd kaart zet, maar dat zal je doorgaans niet doen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Staat nog op niet opgelost, maar als de melding weg bleef kan je dat na 3 dagen wel als opgelost zien.
Ook zou ik als ik jou was nog de schrijfchace op de schijf uitschakelen, ook al verwijder je naar ik aanneem niet de ssd kaart als je windows er mee op hebt gestart.
Open computer, klik rechts op de SSD kaart en klik op Eigenschappen.
Ga naar Tabblad Hardware
Selecteer in de lijst de SSD kaart in het vels Naam: van Alle schijfstations. (hier kan je dus per station bepalen of je veilig verwijderen moet gaan gebruiken, is de schrijfcache uitgeschakeld is veilig verwijderen niet nodig bij verwisselbare stations.)
Klik op de knop Eigenschappen.
Klik op de knop Instellingen wijzigen
Ga naar tabblad beleidsregels.
Vink Snel verwijderen (standaardinstelling) aan om de schrijfcache uit te schakelen.
Klik op OK.

Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad nog steeds goed met de laptop, perfecte tip. Vroeg me alleen af of ik deze fout nog kan voorkomen als ik weer eens een schone installatie doe ?
De SSD zit als extra harde schijf aangesloten in de laptop, dus die haal ik er na opstarten niet uit, nee, maar kun je uitleggen waarom ik beter ook de schrijfcache kan uitschakelen ?

Ja, na een schone install kan je dan ook direct die 2 services uitschakelen.
Die zijn dan standaard weer op Automatisch ingesteld.

Stel dat je van de service Windows Image Acquisition (WIA) (voor ophalen van beeld van camera's of scanners) gebruik wil maken moet je als windows gestart is deze inschakelen, dus handmatig in de eigenschappen van die service dus op handmatig de service zelf starten.

Ben je dat van plan zal je voor je Windows Image Acquisition start eerst Shell Hardware Detection moeten starten.
Na het gebruik van een scanner kan je ze dan weer stoppen.
Dat kan alleen als deze 2 services op handmatig ingesteld zijn.
Je kan ze dus ook beide op Handmatig instellen en kijken wat er gebeurd als je opstart.
Je weet nu in ieder geval wat deze 2 services doen.
Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan