Hallo,
Ik heb een bestandje die ik maar niet werkend kan krijgen.
In kolom A heb ik namen staan (in bijgevoegd bestand fictieve namen)
In kolom C t/m L heb ik de nummers van de bingo-kaarten staan
In cellen AA18 t/m AF42 heb ik de nummers van de trekking staan (deze wordt telkens aangevuld wanneer een nieuw nummer getrokken wordt).
Ik heb voor elkaar gekregen met voorwaardelijke opmaak dat de getrokken getallen op de bingokaarten groen worden gekleurd.
Ik heb een stukje VBA geschreven om de gekleurde cellen op te tellen, zodat ik in één oogopslag zou moeten gaan zien hoeveel vakjes er groen gekleurd zijn in die rij.
Function TelKleur(R As Range, CelKleur As Range) As Integer
Dim C As Object, Kleur As Integer
Kleur = CelKleur.Interior.ColorIndex
TelKleur = 0
For Each C In R
If C.Interior.ColorIndex = Kleur Then TelKleur = TelKleur + 1
Next
End Function
Als ik nu in cel N2 de formule zet: " =telkleur(C2:L2;AH2)", dan krijg ik het in het bestand niet werkend. In het probeerbestandje dat ik had werkte het echter wel, maar daar had ik verder niets te maken met voorwaardelijke opmaak. Ik denk dat daar het probleem in zit.
Graag hulp
Ik heb een bestandje die ik maar niet werkend kan krijgen.
In kolom A heb ik namen staan (in bijgevoegd bestand fictieve namen)
In kolom C t/m L heb ik de nummers van de bingo-kaarten staan
In cellen AA18 t/m AF42 heb ik de nummers van de trekking staan (deze wordt telkens aangevuld wanneer een nieuw nummer getrokken wordt).
Ik heb voor elkaar gekregen met voorwaardelijke opmaak dat de getrokken getallen op de bingokaarten groen worden gekleurd.
Ik heb een stukje VBA geschreven om de gekleurde cellen op te tellen, zodat ik in één oogopslag zou moeten gaan zien hoeveel vakjes er groen gekleurd zijn in die rij.
Function TelKleur(R As Range, CelKleur As Range) As Integer
Dim C As Object, Kleur As Integer
Kleur = CelKleur.Interior.ColorIndex
TelKleur = 0
For Each C In R
If C.Interior.ColorIndex = Kleur Then TelKleur = TelKleur + 1
Next
End Function
Als ik nu in cel N2 de formule zet: " =telkleur(C2:L2;AH2)", dan krijg ik het in het bestand niet werkend. In het probeerbestandje dat ik had werkte het echter wel, maar daar had ik verder niets te maken met voorwaardelijke opmaak. Ik denk dat daar het probleem in zit.
Graag hulp