Door watermerk heen schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik heb het voor elkaar om een watermerk in te voeren, via koptekst en dan figuur selecteren, opmaak figuur en dan watermerk, maar ik wil er graag doorheen kunnen schrijven, maar dat lukt niet.
Wel er boven of er onder, maar ik wil gewoon een logo op de achtergrond en daar doorheen typen. Wie oh wie??

Je moet in het figuur aangeven dat er doorheen getikt mag worden.

Kijk bij eigenschappen figuur.

Selekteer watermerk, rechtermuisknop eigenschappen.

ik zie alleen dit:

knippen
kopieren
plakken
lettertype
alinea
opsommingstekens en nummering
tabel tekenen

Geen eigenschappen dus.....

Hoi,

Op dezelfde plek waar je ook een watermerk van het plaatje kon maken... dus Rechtermuisknop op het plaatje > Figuur Opmaken.
Maar dan ga je naar het tabblad Indeling en kies je voor de optie 'achter tekst'

Succes.

Pffff ik zal wel een heeeeeele aparteWord hebben, maar ik heb de volgende tabbladen:

Kleuren en lijnen
Formaat
Positie
Tekstomloop
Figuur

Bij tekstomloop kan ik trouwens niets selecteren.

HEEEEEEEEEEEEEEELP

kijk eens bij "Tekstomloop" of het daar staat.

Ja, dat zeg ik, daar staat het wel, maar daar kan ik niks selecteren..... :-(

Dit moet je doen bij de orginele watermerk. Dan moet het lukken.

Origineel watermerk? Ik maak een nieuw watermerk van een figuur die ik download van internet. Is het dan niet mogelijk om daar een watermerk van te maken??

Oki

Onderstaand lukt mij wel. Probeer dat eens.

Als je figuur er staat klik je in Word weer op Beeld > Kop/voettekst deze werkbalk komt dan weer tevoorschijn. Klik nu met rechtermuisknop op figuur en kies uit menu "Figuur opmaken" vervolgens tabblad Indeling en dan selecteer je het icoontje "Achter tekst" klik op Ok en sluit de werkbalk Kop/voettekst weer. Nu kan je tekst over het watermerk typen.

Welke versie van Word gebruik je eigenlijk, ik had het over Word2000.

Ik heb het geprobeerd en het lukt. Ik deed het volgende zoals u: een illustratie van het internet halen en in koptekst plakken; figuur opmaken; in tabblad Figuur bij kleur kiezen voor Watermerk; nu naar tabblad Indeling gaan en het figuurtje 'Voor tekst' aanklikken.
Nu ga je terug naar je document (koptekst sluiten).
In de achtergrond zie je de figuur staan.
Als de figuur zodanig geplaatst werd dat hij binnen de marges te zien is, dan kan je gewoon schrijven in je document zodat de tekst bovenop de figuur, in watermerk op de achtergrond, komt.
Blijven proberen, het lukt je wel!

Veel suc6!

NIh1IlO

Geplaatst door okijoki
Ja, dat zeg ik, daar staat het wel, maar daar kan ik niks selecteren..... :-(

De mogelijkheden zijn alléén te kiezen als het plaatje is GESELECTEERD...

Als er niks is geselecteerd valt er voor de pc ook NIKS op te maken.

Vraag voor Okijoki

is het je gelukt zoals ik het hiervoor beschreef?
Ik heb het reeds meerdere malen met succes uitgeprobeerd.

Groetjes

NIh1IlO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan