• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorberekenen parttime medewerkers

• Onderwerp starter Onderwerp starter clv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

clv

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2016
Goedemiddag mede forumleden...
Helaas kan ik geen exacte benaming geven voor wat ik zoek, maar het komt op het volgende neer:

Onlangs heb ik een van de standaard formats van Excel gedownload en aangepast naar de wensen van ons bedrijf. Echter ontbreken er nog een aantal functies die ik, gezien de complexiteit van de formules, er niet in krijg.

1) Het restant aan verlofdagen (regel 35, grijze cel, tab "Kalenderweergave") moet de volgende gegevens gaan bevatten:

- Het totaal aantal vakantiedagen waar men nog recht op heeft + het totaal aantal ATV dagen waar men nog recht op heeft
- Het totaal aantal vakantiedagen bedraagt 25 voor 1FTE (fulltime), mensen die 24u per week werken (0,6FTE) hebben maar recht op 0,6x25 vakantiedagen.
- Het totaal aantal ATV dagen wordt opgebouwd met behulp van gewerkte dagen én is afhankelijk van het aantal FTE. Een 1FTE heeft recht op 13 ATV dagen. Maar is hij/zij ziek, dan wordt er geen ATV opgebouwd op die dag. Dat kost per ziektedag 0,05 ATV dag. Daarnaast moet ook voor parttimers weer een factor over het totaal aantal ATV dagen berekend worden. 0,6FTE is dus 0,6x13 minus de 0,05 dagen per ziektedag.

2) Ergens in het bestand wil ik naast de medewerkers het aantal FTE kunnen benoemen, zodat dit gebruikt kan worden in bovenstaande berekeningen.

3) Elke medewerker heeft recht om maximaal 5 dagen die hij/zij overheeft van het jaar daarvoor mee te nemen naar het nieuwe jaar.

Wie o wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!Bekijk bijlage 160104(CV) Verlofregistratie 2016.xlsx

Laten we beginnen met een wachtwoord om het bestand te openen. Of het wachtwoord van het bestand te halen. :)

En waarschijnlijk zal je privacy gevoelige gegevens moeten fictief maken.

THANKS!!! Dat komt erg dicht in de buurt van wat ik zocht.

- Als ik jouw formule goed begrijp, geeft hij nu aan hoeveel dagen er meegenomen moeten worden naar volgend jaar. Is dat een handmatige actie? Of kan dat geautomatiseerd worden?
- Het zou inderdaad fijn zijn wanneer de feestdagen afgetrokken worden van het netto aantal werkdagen. Die staan (met uitzondering van de ATV dagen) onder tabblad "INSTELLINGEN".

Nee je begrijpt die formule blijkbaar niet.
volgens mij voldoet de formule aan uw vraagstelling.
De bijkomend cel kijkt naar die formule en neemt het minimum daarvan met een maximum van 5.(dit zijn het aantal dagen die kunnen overgezet worden naar het jaar daarop)
Wat de feestdagen betreft moet je die gewoon nog meegeven in in de formule wwar je de netto werkdagen berekend.

Het kan heel goed dat ik verkeerd begrijp hoor. ;)
Je zegt "dit zijn het aantal dagen die kunnen overgezet worden naar het jaar daarop." Hoe kan ik die overzetten naar volgend jaar? Heb je daar een mogelijkheid voor?

Goedemorgen forumleden! Los van bovenstaande vraag, kom ik nog een punt tegen waar ik niet op gelet heb... In de feestdagenlijst tabblad "INSTELLINGEN" staan enkele ATV dagen, die weliswaar vastgesteld zijn door de directie, maar wel opgeteld moeten worden als VERLOF. Vandaar dat ik in de bijgevoegde versie VERLOF heb gewijzigde naar VERLOF/ATV. Helaas krijg ik die twee niet bij elkaar opgeteld. Ik zit te denken aan twee mogelijkheden, maar krijg ze beide niet in Excel. HELLUP!

- OPTIE 1: In het tabblad "VERLOFOVERZICHT WERKNEMERS" de ATV-dagen invoeren als VERLOF/ATV dag. Alleen zoek ik dan een mogelijkheid om dat per ATV dag op één regel te zetten voor ALLE medewerkers. Dus niet dat ik straks voor elke medewerker handmatig elke ATV-dag in moet voeren. Dus is er een mogelijkheid om de waardes uit de dropdown (voorbeeld B16) te combineren?
- OPTIE 2: In het tabblad "INSTELLINGEN" een extra tabel maken met ATV-dagen, zodat deze gescheiden zijn van de feestdagen. Dagen mogen dan opgeteld worden bij VERLOF en ook op die manier weergegeven worden in de kalender.

Is dit mogelijk? Of hebben jullie een betere optie in gedachten?

Bekijk bijlage Verlofregistratie 2016 v1.2.xlsx

Hi Plongske! Heb jij binnenkort nog de gelegenheid om naar mijn laatste berichtje te kijken? Ik zou het enorm waarderen. (Uiteraard waardeer ik nu al alle moeite die je erin hebt gestopt hoor!)

Wederom geweldig!!! Bedankt!!

Ik zie alleen dat de ATV dagen van 2016 meegerekend worden bij alle andere jaren. Zou je dat nog voor me aan willen passen?
En dan nog een vraag hoe ik de (maximaal 5) over te nemen uren automatisch door kan zetten, of handmatig kan invoeren om mee te laten rekenen in het daarop volgende jaar.

Alvast enorm bedankt! Je bent een held!

Als deze ATV dagen moeten meelopen met de jaren hangt denk ik af van de vakantiekalender die door het bedrijf wordt opgemaakt en zal je dus ook manueel moeten aanpassen. Tenzij er een logica inzit?
Wat die dagen die moeten overgezet betreft zoek ik zelf nog naar een oplossing maar ben niet zo sterk met tabellen.
Ik werk enkel uit interesse voor excel op het forum. Dit doe ik vooral door zelfstudie en een jaar avondonderwijs.
Zijn in die max van 13 ATV dagen ook die vastgestelde dagen in?

Het lijkt er inderdaad op dat hij nu naar de ATV-dagen lijst kijkt, maar geen rekening houdt met de datum zelf. Puur het feit dat er een datum in staat. Misschien is de meest eenvoudige oplossing om elk jaar een nieuw document aan te maken? Of is er toch een mogelijkheid dat hij naar de datum gaat kijken?

De lijst met vastgestelde ATV-dagen bevat nu 8 data die door het MT zijn vastgesteld. Daarnaast krijgt de medewerker nog 5 dagen om vrij in te vullen. Enerzijds wordt het aantal "VERLOF/ATV-dagen" opgeteld vanuit tabblad "VERLOFOVERZICHT" wanneer de keuze "VERLOF/ATV" wordt gemaakt. Daarbij worden de dagen uit jouw nieuw ingevoerde ATV-dagen tabel van tabblad "INSTELLINGEN" daarbij opgeteld. Bij elkaar moet dat dus 13 dagen zijn op basis van 1 FTE.

Wanneer ik nu de keuze maak om elk jaar één bestand aan te maken, dan is het denk ik makkelijker om ergens achter de FTE's een kolom te maken met restant dagen van vorig jaar? Lukt het je dan wel om die in de formule erbij te krijgen?

Super dat je me wilt helpen. Ik ben wat dat betreft autodidact, maar deze formules van het Microsoft voorbeeld zijn nét te hoog gegrepen. ;)

Nu wordt er rekening gehouden met jaren.
Dit wil zeggen dat je ieder jaar de tabel ATV dagen zal moeten aanvullen. zelfde geval met de feestdagen.
Wat die 5 dagen betreft die mogen overgezet worden zijn dat ATV dagen en/of verlofdagen.
Anders zullen we een onderscheid moeten maken tussen de verlofdagen en de ATV dagen

Bijlagen

Top!

Heel officieel gezien mogen ze 5 vakantiedagen meenemen. Maar uiteindelijk komen ze op één hoop te liggen. Het onderscheidt hoeft dus niet aangebracht te worden hoor.

Ik ga straks het document bewonderen.

Alvast bedankt!!

- verstuurd vanaf iPhone

Ik heb nog wat verbeteringen aangebracht.
De tabel feestdagen moeten niet meer aangepast worden. Ze worden nu berekend voor het opgeven jaartal en het jaar daarvoor.
De tabel ATV dagen moeten jaarlijks bijgevuld worden.
Bij verlof overzicht vul je manueel bij het begin van het jaar het aantal over te zetten dagen in de kolom overzetten.(zie voorbeeld).
Deze worden dan automatisch in rekening gebracht in Cel D35 van de kalenderweergave.

Je moet er ook op letten, als je verlof invult dat je het jaartal niet overschrijd vb. verlof van 26/12/16 tot 5/1/17 moet je apart invullen. (26/12/16 tot 31/12/16 en van 1/1/17 tot 5/1/17)

Anders kloppen uw formules niet om de verlofdagen te tellen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan