• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorberekenen voorraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

R3Y3R

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2018
Beste mensen!

Een vraagje m.b.t. Excel.
Momenteel ben ik bezig een voorraadlijst te maken.
Dagelijks schrijven we producten van de voorraad af en 1 maal per week wordt deze aangevuld.
Nu heb ik verschillende werkbladen gemaakt waar ik de uitgaande voorraad en inkomende voorraad kan invullen.
De gegevens hiervan komen terecht in een overzicht waar de actuele status weergegeven wordt.
Zo vul ik bij uitgaande voorraad bijvoorbeeld 100 in en bij het overzicht wordt de 500 dan aangepast naar 400.
Nu zou ik graag willen dat ik later in hetzelfde document bijvoorbeeld weer 50 kan invullen en dat de status dan 350 wordt.
Dus eigenlijk dat hij elke doorrekent na het invullen van de uitgaande voorraad.
Is dit überhaupt mogelijk? En zo ja, hoe zou ik dat moeten doen?

Ik hoor graag of jullie bruikbare tips hebben :D

(ps. in de bijlage een simpel voorbeeld van mijn berekeningen)

Bijlagen

Voor het uitgaand product moet er meer informatie bijkomen, wij weten niet om welk product het gaat en welke etiket en schaal en fust gebruikt word.
Uit jou voorbeeld kan ik achterhalen dat het om braam gaat, maar het kan even zeer om framboos gaan of blanco.

Hierbij een aangepast bestand.
Het gaat inderdaad over braam.
Ik heb nu alle (momenteel) irrelevante informatie weggelaten.
Het is namelijk zo dat bij elke uitgaand kistje ook etiketten, folies, schalen, fust en pallets meegaan.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Bekijk bijlage Voorraadlijst-voorbeeld.xlsx

Beste Jean-Paul,

Dat is inderdaad zoals ik bedoelde.
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt?

Welke info wil je ontvangen voor de uitgaande producten?

Laatst bewerkt:
Er zou nog een kleine databank moeten komen met gegevens , ik zal eens kijken welke mogelijkheid dat er is

Beste Jean-Paul,

Hartelijk dank voor de hulp!
In de bijlage het bestand zoals ik deze nu heb.
Voor de uitgaande producten heb ik voor een andere opzet gekozen.
Dit is wat ingewikkelder/uitgebreider maar zo kunnen we mooi alles terugkijken.
Voor de inkomende producten zou ik wel graag jouw macro willen gebruiken.

Deze werkt goed bij de schalen, fust en pallets. Echter bij de folies en etiketten niet.
Heb jij een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Bij voorbaat dank!!

Bekijk bijlage Voorraadlijst-2.xlsm

Dat komt omdat er geen referentie nummer in kolom A staat bij etiket en folie,Ik zou voor het uitgaand product met één databank werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan