• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doordeweeksedagen

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hallo allemaal,

Wie kan mij een formule geven die vanaf 1 januari 2005 het aantal dagen geeft, en dan alleen de dagen van maandag t/m vrijdag.

Bedankt voor het mee denken.

je kunt een kolom maken met daarin alle dagen van het jaar, daarna de zaterdag en zondag eruit gooien en dan een kolom ernaast maken waarin doorgeteld wordt zodat je weet welke datum bij een bepaalde (werk)dag hoort, als dat tenminste de bedoeling is, een formule hiervoor, ik weet niet of die bestaat.

Geef meer informatie wat je ermee wil gaan doen, dan wordt de vraag misschien wat duidelijker

Hoi,

Daar is een functie voor:
NETTO.WERKDAGEN

Als je de invoegtoepassing Analysis Toolpak tenminste hebt geïnstalleerd (menu: Extra > Invoegtoepassingen...)

Zet in A1 de datum van waaraf je de werkdagen wilt berekenen (in jou vraag dus 1-1-2005)
In eenandere cel voer je de volgende formule in:

=NETTO.WERKDAGEN(A1;VANDAAG();0)

Dus: de werkdagen vanaf 1 januari tot vandaag, minus (evt.) het aantal extra 'vrije' dagen
De laatste nul is voor het evt. aantal vakantie en/of byzondere dagen die je van de werkdagen wilt aftrekken.

Teun, dit is wat ik nodig had, erg bedankt

Hoi,

nog ff een reactie zonder formule:
type een datum in.
trek de rechtermuisknop aan de vulgreep naar beneden en selecteer "weekdagen doorvoeren"

gr. albatros

Hoi Albatros,

Ja die kende ik ook wel, maar dat was de vraag niet.
Het ging niet om een tabel met werkdagen, maar om de berekening van het AANTAL werkdagen ......
Vandaar!
En nu kan jij weer zeggen: dan kan je daarna toch het aantal cellen tellen. Maar echt efficiënt lijkt me dat ook niet, toch? Iets in twee stappen doen, wat ook in één stap kan .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan