Doorekenen veld naar volgende tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

maries1987

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2011
Beste medegebruikers,

Ik ben bezig een planning aan het opzetten voor de organisatie waar ik voor werk, Nu zit ik met een probleem.

Ik heb een simpele formule gemaakt voor het bereken van de uren.

Een werknemer werkt 8 uur op een dag , wanneer deze een klus krijgt van 12 uur houdt deze werknemer nog 4 uur over. Dat is mij gelukt in de planning te krijgen. Maar nu is mijn vraag is het mogelijk om deze 4 uur die over is rechtstreeks naar de volgende dag te krijgen. Zie bijlage voor voor planning..

Ik heb een 1 week eruit gehaald (anders was het bestand te groot om te uploaden)

Kan iemand mij hier mee helpen.

bijlage

bijlage wil niet lukken! krijg elke keer een error ook als ik zip gebruik

Ik heb thuis 2010, dus ik zal er vanavond een blik op werpen!

Ik hoop niet dat je met deze database in produktie bent, want ik zou je aan willen raden om overnieuw te beginnen; deze database (met alle tabellen en formulieren) is totaal niet genormaliseerd, en daardoor absoluut niet te onderhouden. Hier moet je gelijk mee stoppen, en bij voorkeur overnieuw beginnen...
Om te beginnen: als je een plannings tabel maakt, dan maak je niet voor elke mogelijke dag van de week een eigen tabel; je kunt met één tabel volstaan. Als je daar een veld [AfspraakDatum] aan toevoegt kunnen alle tabellen weg. En dus ook alle formulieren (minus 1, waar dan ook het extra veld bij komt).

Allereerst super bedankt voor de snelle reactie,, nee hij is nog lang niet in productie.. Ik ben er nog maar 2 dagen mee bezig... Maar het moet een planning worden die iedere dag aangepast moet worden.. Iedere week moet apart worden vermeld in een tabel.. En daaronder de dagen van de week..zo is het een invulschema geworden.. Restricties mogen er niet zijn!!

Ik ben een leek op dit gebied!! Maar is het echt kansloos in vergelijking met planning (momenteel) excel. Wat zijn de problemen als je verder gaat op deze manier?

Gr.

maries

Inderdaad erg veel tabellen , misschien heb je wat aan deze ietwat genormaliseerde planning. Wellicht lukt het je dan wel . ( alleen de monteur namen heb ik in een aparte tabel geplaatst)

Groet Jan

Bekijk bijlage Planning.zip

Beste medegebruikers,

Ik ben erg geholpen met de opzet, ga hier ook verder mee!! In de planning wil ik ook gelijk de database maken. IS het mogelijk om de bijlage die in de database staat van particulieren. Gelijk kan koppelen met de bijlage in de planning op ordernummer bijvoorbeeld.

Dus ordernummer is uniek van klant; in zowel planning als database.

ALs ik in de database de bijlage toevoeg. Moet deze wanneer ik ordernummer invoeg in planning hier de bijlage ook bij komt te staan. Is dit mogelijk?

Bijlage in link hieronder
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HGMCLMGKUSR7.accdb

Gr.

Maries

Beste medegebruikers,

Ik heb HULP nodig, Ik wil nog 1 ding regelen in mijn database en planning,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-68LC66ARV6FO.accdb

Zie link

Ik heb database particulier gekoppeld zodat deze zichtbaar is in de planning via subgegevensblad kan ik nu in de database van particulieren en bijvoorbeeld de bijlage openen,

Dit wil ik precies het zelfde doen voor de database Projecten.(zie LINK ACCESS 2010)

Echter wanneer ik dit doe, werkt dit niet meer voor database particulieren.

Is het zo dat het maar mogelijk is voor één tabel,

Kan iemand mij helpen!!

Met vriendelijke groet,

Maries

Wat wil je eigenlijk doen? En waarom twee aparte tabellen voor je projecten? Daarmee maak je het jezelf weer erg lastig namelijk.

Beste,

Hierbij nogmaals het bestand zonder fouten,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UBE7T336TTUZ.accdb

Ik heb een tabel voor Projecten, tabel voor Particulieren en planning.

De tabellen particulieren en Projecten lopen qua planning door elkaar heen. Daarom heb ik gekozen voor 2 tabellen.

Het kan uiteraard zo zijn dat ik dit verkeerd zie..

Met vriendelijke groet,

Maries

Zal mijn vraag iets duidelijker stellen inderdaad,

Ik wil een database voor zowel particulieren en projecten maken

In deze database komen de standaard gegevens, maar het belangrijkste zijn de bijlagen.

Hierdoor moet de database gekoppeld worden aan de planning, zodat wanneer in de planning het ordernummer word ingevoerd deze in de planning komt te staan. Nu kan de planner bij de bijlage.

Dit was mij gelukt, met hulp van jullie. Nu wil ik graag ook de database projecten eraan koppelen. Alleen deze gaan op BNR'ers . Ieder bouwnummer heeft ook weer een aparte bijlage.

Er worden meerdere projecten gelijktijdig ingevoerd in de planning(althans zo moet het worden)

Erg bedankt voor het mee willen denken!!! stel het erg op prijs.

Met vriendelijke groet,

Maries

Ik snap nog steeds niet wat je aan het doen bent; je hebt een tabel [Particulieren], een tabel Projecten met [Projectnaam], en een tabel Planning, maar de tabellen hebben geen Sleutelvelden zodat ze niet aan elkaar te koppelen zijn. Bovendien zie ik geen enkel verband tussen de tabellen. Je bent op de verkeerde weg als je in je tabellen onderscheid wilt maken tussen Particulieren en Projecten, waarbij ik er maar even vanuit ga dat je onder Projecten Bedrijven verstaat. Voor beide doelgroepen sla je in mijn ogen dezelfde informatie op, al doe je dat nu onder andere veldnamen; maar dat maakt voor de feitenlijke gegevens uiteraard niet uit; of een veld Achternaam nu [Naam] heet of [Achternaam]: de inhoud is hetzelfde. In je tabel Planning zie ik nog steeds velden staan die daar niet in thuis horen; die zou je er dus uit moeten halen, en in de goede tabel moeten onderbrengen. Om te bedenken wat waar hoort, raad ik je de eerste twee hoofdstukken van de cursus Access voor beginners aan; die gaan over het op de juiste manier opzetten van je tabellen.
Uiteraard willen we best met je meedenken :)

Beste leden,

Hartelijk bedankt voor de tijd en het meedenken, ik heb het boek access 2010 besteld! Ga mij inderdaad eerst nog maar beter verdiepen heb het best onderschat:)

U hoort nog van mij over het verloop!

Hartelijke groet,

Maries

Zou je de vraag nog op Opgelost kunnen zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan