ThijssjihT
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 dec 2007
- Berichten
- 32
Ik weet niet of ik het juiste jargon heb gebruikt in de titel, maar ik denk dat het onderwerp wel duidelijk is, maar ik zal er iets dieper op ingaan.
Ik ben een topdown rpg aan het maken, en het aantal resources is al flink groot, en zal nog groter worden. Als een level wordt gestart, moeten eerst de benodigde resources worden geladen. Tijdens het laden reageert het programma tijdelijk niet meer. Ik neem aan dat dit komt doordat er tijdens het laden van resources geen messages worden gelezen en verwijderd. De peek_message functie wordt namelijk niet aangeroepen, omdat het programma die functie pas weer bereikt als het helemaal klaar is met het laden van alle benodigde resources.
De functie void LevelInit() is de functie waar de resources worden geladen. Kan ik een break statement uitvoeren om nieuwe messages te lezen, LevelInit() opnieuw aanroepen, en dat ie weer verdergaat waar die gebleven was?
Of kan ik met multithreading dit probleem verhelpen? Hier heb ik me nog nooit echt in verdiept, maar ik dacht dat je met 2 threads op 2 verschillende plekken simultaan een aantal lijnen code kan laten uitvoeren. Dus 1 thread de messages laten lezen, en de andere thread de resources laden. Klopt dit?
Ik ben een topdown rpg aan het maken, en het aantal resources is al flink groot, en zal nog groter worden. Als een level wordt gestart, moeten eerst de benodigde resources worden geladen. Tijdens het laden reageert het programma tijdelijk niet meer. Ik neem aan dat dit komt doordat er tijdens het laden van resources geen messages worden gelezen en verwijderd. De peek_message functie wordt namelijk niet aangeroepen, omdat het programma die functie pas weer bereikt als het helemaal klaar is met het laden van alle benodigde resources.
De functie void LevelInit() is de functie waar de resources worden geladen. Kan ik een break statement uitvoeren om nieuwe messages te lezen, LevelInit() opnieuw aanroepen, en dat ie weer verdergaat waar die gebleven was?
Of kan ik met multithreading dit probleem verhelpen? Hier heb ik me nog nooit echt in verdiept, maar ik dacht dat je met 2 threads op 2 verschillende plekken simultaan een aantal lijnen code kan laten uitvoeren. Dus 1 thread de messages laten lezen, en de andere thread de resources laden. Klopt dit?