Doorgebrand??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 53896
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 53896

Ik hoop dat dit bericht op de goede plek staat...

Onze computer maakt al een tijd lang een enorme herrie, vooral als ik de computer opstart nadat hij een paar uur uit heeft gestaan. Op zich niet zoon probleem.

Alleen is zondag iets gebeurt. Toen ik aan het werk was op mijn computer viel hij plotseling uit. Zonder afsluiten of iets, gewoon in een keer. Toen ik de computer weer opnieuw opstarte liep hij na een minuut of 5 vast. Ik heb de computer toen uitgezet.

Daarna is het me echter niet meer gelukt om de computer opnieuw aan te zetten. Als ik de computer aan probeer te zetten maakt hij wel weer die herrie zoals hierboven is beschreven, maar er gebeurt verder weinig. Het beeld blijft zwart en de computer begint te piepen.

Een kennis van ons zei dat het misschien kwam doordat de computer te heet geworden is. (De herrie wijst op een ventilator die niet in orde is). Nou was mijn vraag of dit de oorzaak kon zijn. Zo ja, hoe kan ik het dan oplossen?

Die herrie kan er op geduid hebben dat een van de Fans aan het overlijden was.

Als de poc nu helemaal uitschakeld na een paar minuten dan is de ventilator nu waarschijnlijk helemaal gestopt en wordt je pc of processor niet meer (genoeg) gekoeld.

Je zou als je het aandurft even de behuizing kunnen opemnamekn en het systeem starten om te kijken welke ventilatoren er misschien niet draaien.

Met name de ventilator op de processor of die achterop de voeding kunnen problemen veroorzaken als ze uitvallen.

Het lijkt er op dat je koeling van je processor niet goed meer is en dat de beveilinging in de bios ingegrepen heeft. Dat houdt in als de processor temperatuur te hoog wordt of als de fan niet (of te weinig) draait, de bios de pc uitschakeld dan wel voorkomt om weer in te schakelen.
Dat voorkomen van inschakelen bij processor koelingsproblemen gaat eigenlijk altijd gepaard met een niet stoppende alarm piep.
Remedie, vervang de koelfan van de processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan