• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorgevoerde formule nog niet uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laptoppertje246

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2009
Hallo,
Ik heb een werkblad gemaakt. Zie bijlage.
Op dat werkblad vul ik datums in wanneer er iets bijkomt of afgaat en het aantal wat er dan bijkomt of afgaat. Het is de bedoeling dat zodra ik een nieuwe regel toevoeg hij het nieuwe aantal uitrekent en het aantal dagen dat ik dit nieuwe aantal had. In de laatste regel dus t/m vandaag.
Ik heb deze formules al doorgevoerd tot het einde van het werkblad.
Nu wil ik graag dat als ik nog geen nieuwe datum invul hij ook geen nieuw aantal en aantal dagen uitrekent. Voor kolom C werkt dat wel, maar niet voor kolom D omdat ik daar voor de berekening al verwijs naar een lege cel. Hij neemt daar dus VANDAAG() +1. Het zal wel heel simpel zijn maar ik kom er niet uit.
Weet iemand raad. Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Beste laptoppertje246 ;)

Plaats in cel D5 de volgende formule:

=ALS(A5="";"";ALS(ISLEEG(A6);((VANDAAG()-A5)+1);(A6-A5)))

en sleep deze naar beneden.

Plaats in cel E4 de volgende formule:

=ALS(A4="";"";C4*D4)

En sleep deze ook naar beneden.

Groetjes Danny :thumb:

Ja, het werkt. Hartelijk dank.
Nu heb ik nog een vraagje. Ik wil aan het eind van het jaar het bestand afsluiten. Als ik nu een bestand van vorig jaar open telt hij in de laatste regel door naar dit jaar.
Nu heb ik dat geprobeerd door o.a. de volgende formule ;ALS(VANDAAG()>"31/12/2009";("31/12/2009")-A4+1)) achter de formule in D5 te plakken, maar dan krijg ik de melding dat ik haakjes moet plaatsen en als ik haakjes plaats krijg ik de melding "te veel argumenten".
Is hier misschien ook nog een oplossing voor. Alvast bedankt.

Beste laptoppertje246 ;)

Zet ergens in een cel (Vb. D1) de datum 31-12-2009 en verwijs dit in je formule.

=ALS(VANDAAG()>D1;D1;A4+1)

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb de datum 31-12-2009 in D1 gezet en de laatste formule toegevoegd, maar krijg het niet werkend.:confused:
Waar moet ik die formule dan precies plakken?

Beste laptoppertje246 ;)

In cel D1 31-12-2010

Plaats in cel D5 de volgende formule.

=ALS(A5="";"";ALS(VANDAAG()>$D$1;$D$1-A5+1;ALS(ISLEEG(A6);((VANDAAG()-A5)+1);(A6-A5))))

En sleep deze naar beneden.

Niet getest, ik hoop dat het goed is :D

Groetjes Danny. :thumb:

Het lukt me nog steeds niet.
Hij rekent nu elke regel vanaf 31 december.
Maar hij moet dus alleen 31 december pakken als zowel de regel er onder leeg is en de datum van vandaag later is dan 31 december.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb voor de duidelijkheid even een nieuw bestand bijgevoegd met datums van 2009.
Bovenaan het bestand zoals het wordt met de als laatst geadviseerde formule, onderaan met de formules zonder de datum verwijzing. De getallen kloppen dan wel, maar hij blijft doortellen tot nu.

Bijlagen

Na veel gegoogle en uitproberen is het me eindelijk gelukt een jaarafsluiting te maken.
De formule moest zijn:=ALS(G24="";"";ALS(G25<>"";G25-G24;(ALS(EN(G25="";VANDAAG()>$D$1);(($D$1-G24)+1);((((VANDAAG()-G24)+1)))))))
Heb de bijlage met de juiste formule er maar even bijgedaan. Misschien dat iemand anders er ook nog wat aan heeft.:p

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan