• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorkiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Automatiseren is iets waar ik wel warm voor kan lopen. Ik heb een soortgelijke vraag al eens genoteerd maar dat was voor WORD. Nu gaat het om Excel 2013. Ik heb in een Userform een Combobox geplaatst. Datgene wat ik kies in deze Combobox moet verwant zijn met de volgende Combobox en de Volgende en de Volgende. Dus als ik bijvoorbeeld in Combobox1 kies voor AUTO dan ga ik naar Combobox2 waar ik kan kiezen uit de MERKEN, waarna ik weer verder ga naar Combobox3 waar ik kan kiezen uit MOTORINHOUD en weer verder naar Combobox4 voor bijvoorbeeld de KLEUR. Al deze data moet dan wel worden geplaatst in het Blad. Bestaat dit en heeft iemand dit wel eens gebruikt en hoe? Groeten, Corania.

Dan heb je wss al een tabel met mogelijke combinaties.
Laat eens zien? Met een excelbestand ajb, geen plaatje.

Beste Timshel, bedankt voor uw reactie. Ik heb inderdaad al een heel uitgebreid bestand. Dit heb ik leeggemaakt en 5 regels gevuld. Waarschijnlijk zal dan niet alles meer werken aan macro's.
Wat nu de bedoeling is dat als er nieuwe vrijwilligers bijkomen dat dit met een Userform kan worden gerealiseerd. Op blad DATA staat in cel A1 een knop voor het opstarten van het menu.
Op dit menu staan HFD WKG Functie en nr. Als ik in HFD kies voor ALG en ga naar WKG dan moeten daar de keuzes komen die verwant zijn aan ALG, de volgende FUN moet dan weer een verbinding hebben met WKG. Ik hoop dat het duidelijk is. Zie ook blad DATA onder HFD-WKG-FUN. Groeten, corania17.Bekijk bijlage 306721

De knop in cel A1 werkt niet. Je hebt een xlsx-bestand geüpload zonder macro's en userform.
Wat ook ontbreekt in je bestand is een brontabel voor de getrapte comboboxen. Kijk eens naar het voorbeeld waar Edmoor in #2 naar verwijst hoe dat eruit kan zien.
Op een of andere manier moet je vastleggen welke combinaties van HFD, WKG en FUN geldig zijn.

Hallo Timshel.
Sorry dat ik de file (xltm) niet kon opsturen met macro's. Daarom heb ik de file extensie hernoemd naar xlsm.
De code van Edmoor staat op blad CODE. De file van Edmoor heb ik getest met mijn gegevens en dat werkt wel alleen staan de comboboxen op een werkblad en die had ik dus graag op een Userform.
Omdat er in sommige keuzes maar 1 keuze is heb ik als tweede keuze een punt moeten gebruiken om de file werkende te krijgen.
Achter blad CODE staat ook de macro van Edmoor.
Niet alle macro's zullen werken omdat ik enkele bladen heb verwijderd. Het gaat ook niet om de rest maar om het doorkiezen van Comboboxen.
Groeten, corania17
Bekijk bijlage 306781

Mijn voorkeur gaat uit naar een voorbeeldbestand met alleen de essentie van de vraag. Dat geeft aan dat je weet waar je mee bezig bent en ik hoef niet door alle code te scrollen.

Beste VenA, bedankt voor de reactie. Ik heb de file aangepast om duidelijk aan te geven wat de bedoeling is. De regels die ingevuld zijn, zijn alleen als voorbeeld. Als het menu gestart wordt moet daar het doorkiezen plaatsvinden en de gegevens in het Blad worden geplaatst. De bedoeling is dus dat er geen andere combinaties mogelijk mogen zijn. Met vriendelijke groet, corania17.
Bekijk bijlage 306797

Beste VenA, helemaal goed, heel hartelijk bedankt. Ben blij dat het nu toch mogelijk is wat niet mogelijk was in Word. Ga verder met het invoegen in mijn gegevensbestand, groeten corania17.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan