• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorkoppeling uitschakelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Modya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Modya

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Ik heb weer een probleem waar ik niet uitkom. Heb Adobe Acrobat XI Pro geïnstalleerd en tijdens deze installatie maakt dit programma invoegtoepassingen aan in alle Office Programma's, dus ook in Excel.
Nu heb ik een ander programma wat ik heb ingesteld als het programma waarmee ik pdf bestanden geopend wil hebben. En dat gaat allemaal goed, zolang ik ze maar aanklik in Windows Verkenner. Maar, nu heb ik in Excel hyperlinks gemaakt naar pdf-bestanden en als ik zo'n hyperlink aanklik opent dat pdf-bestand met Adobe Acrobat Pro, En dat wil ik niet!! Ik wil dat het pdf-bestand ook met het andere programma geopend wordt. Ik krijg het niet voor elkaar om dat te veranderen. Heb het invoegprogramma al uit Excel verwijderd, maar dat helpt niet. Excel blijft de pdf-bestanden openen met Adobe Acrobat Pro.

Wie o wie, kan mij helpen om dit probleem op te lossen???

Vr. gr. Wim

Beste Rob,

Bedankt voor het meedenken, maar dit is niet de oplossing. Ik heb dit ook al gedaan, en het helpt niet. Ook nu weer gekeken, maar helaas. Dit had ik al ingesteld. En het vreemde is, als ik op een pdf-bestand klik in windows-verkenner, dan werkt het perfect. Maar zodra ik deze of andere (zelfde soort) link aanklik, dan opent het bestand met Adobe Acrobat. En dat wil ik nu juist absoluut niet. =HYPERLINK("D:\DATABANKEN\ALLE CV'S\3278243.pdf"; "3278243.pdf")

Klik ik dus via windows verkenner op dit bestand, dan opent dit bestand met het programma wat ik wil, nl met PDF-XChange Viewer

En dit is ook het protocol wat ik heb ingesteld om dit soort bestanden standaard mee te openen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Wim,

Verder kan ik je helaas niet helpen. Misschien biedt een VBA-oplossing uitkomst.

In ieder geval, bedankt Rob. Misschien is er straks iemand die de oplossing weet.

gr. Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan