• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorlinken tussen sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

TIMO83

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Goedemiddag iedereen,

In een excel bestand staat in sheet 1 de algemene info over de klanten. nu wil ik door op de klant te klikken zijn specifieke info zien in sheet 3.

Nu heb ik dit gedaan met hyperlinken maar dan duurt het heel lang omdat je elke lijst een aparte naam moet geven. Dat is niet leuk als je er 400 honderd moet doen. Nu is mijn vraag of iemand hier een sneller methode voor weet en/of iets wat beter werkt.

Alvast bedankt

Timo

Hoi,

denk dat ik 'm snap ,

je hebt dus een klant en daar heb je op blad 1 bv alleen
naam en telefoon nummer staan

op sheet 3 heb je de rest van de gegevens staan bv
de gehele naw en opmerking ...zit ik in de buurt?

je zou iets kunnen maken met VERT.ZOEKEN.

staan de gegevens in sheet 3 per klant op 1 rij ?
en is het echt nodig dat je naar sheet 3 gaat om de info te zien?
of pas je ook gegevens aan in sheet 3 ?

etz... etz..

Wildboy je zit bijna in de buurt alleen staat sheet 3 niet in hetzelfde bestand maar in een andere XL bestand.
Zeg dus een overzicht bestand en specifieke informatie bestand. Info beslaat meerdere rijen, het is een soort van balans. En d.m.v het klikken op de naam van klant gaat hij naar de specifieke informatie van alleen die klant

NU heb ik al vanalles geprobeerd maar eht wil niet lukken, informatie gevraagd aan docenten etc. en in de drie excel boeken die ik heb staat ook niks. Denk dat het niet mogelijk is.

Jheesterbeek ik kan geen bestandjes neer zetten zit namelijk op een netwerk computer waar ik niks mag downloaden/uploaden. Heb dus geen winzip.

Als jullie hier toevallig een antwoord op hebben zo dat echt fantastisch zijn, maar denk zelf dat het niet eens mogelijk is.

Hey Tim,

hoe is dat sheet 3 opgedeelt?

-meer rijen per klant dat snap ik is dit een vast aantal of variabel ?

Staat voor elke rij de klantnaam of alleen bv de eerste rij.

vertikaal zoeken kan namelijk ook als de info in een andere map staat.

zit te denken aan een combie. van VERT.ZOEKEN & HORIZ.ZOEKEN

de klanten staan in cel C1 in een combo box
Ik denk dat hierdoor geen hyperlink mogelijk is. Door een klik op de naam zou die combobox moeten veranderen naar de goede naam.

Zo krijg ik over de hele sheet allerlei informatie. welke kan varieren in rijen maar niet in kolomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan