Doorlinken vanuit een E-mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Watertoren

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Wie kan mij helpen?
Ik gebruik Outlook Expres en XP home.

Maar sinds enige tijd kan ik vanuit een E-mail niet meer doorlinken naar Intermet.
Internetten rechtstreeks gaat wel.
Ook E-mailen gaat goed.

De link is dus ook niet te copieeren omdat deze dan bij het aanklikken direct op zoek wil gaan op Internet.
Maar hij blijft dan "hangen" Niet direct van levensbelang maar wel zeer lastig.

groeten Watertoren.

Laatst bewerkt:
Begin eens met Start -> uitvoeren , intikken: regsvr32 urlmon.dll ->OK

Check of IE als standaard browser is ingesteld...

Begin eens met Start -> uitvoeren , intikken: regsvr32 urlmon.dll ->OK

Check of IE als standaard browser is ingesteld...

Helaas is het niet gelukt. IE staat als standaard browser ingesteld.
Wie kan mij helpen??

Probeer het volgende dan eens: Als eerste een eenvoudige oplossing, die helaas niet in alle gevallen werkt. Start Internet Explorer, ga naar Extra / Internet-opties / Programma's en klik de knop "Webinstellingen herstellen" aan. Dit biedt meestal soelaas als het probleem werd veroorzaakt doordat u naast Internet Explorer ook nog een andere browser hebt uitgeprobeerd. Heeft dit niet geholpen dan kunt u op ditzelfde instelscherm ook het aankruisvakje "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is" aankruisen. Als u hierna Internet Explorer herstart, moet u de vraag of u van IE uw standaard browser wilt maken, bevestigend beantwoorden

Probeer het volgende dan eens: Als eerste een eenvoudige oplossing, die helaas niet in alle gevallen werkt. Start Internet Explorer, ga naar Extra / Internet-opties / Programma's en klik de knop "Webinstellingen herstellen" aan. Dit biedt meestal soelaas als het probleem werd veroorzaakt doordat u naast Internet Explorer ook nog een andere browser hebt uitgeprobeerd. Heeft dit niet geholpen dan kunt u op ditzelfde instelscherm ook het aankruisvakje "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is" aankruisen. Als u hierna Internet Explorer herstart, moet u de vraag of u van IE uw standaard browser wilt maken, bevestigend beantwoorden

Hallo kape,
Alles gedaan volgens bovengenoemde regel, maar bij Programma's kan ik de knop Webinstellingen niet vinden? Ook op dat zelfde instelscherm dat bewuste vakje "control.... enz. is niet te vinden? Hoe is het mogelijk he?
Wel kan ik een lijstje voor elke internetservice opgeven zoals o.a. HTML-editor en E-mail enz. verderop in deze popup wordt aangegeven dat IE de standaardbrowser is, met een vakje om aan te vinken dat er een melding gegeven wordt als IE niet de standaardbrowser is. en als laatste staat er op deze popup invoegtoepassingen beheren.

Dus uit boventaande blijkt dat ik nog steeds niet verder kan komen.

Dan heb je alle instellingen behalve de noodzakelijke. Met welke versie van IE werk je dan ?
Want dit zijn de standaardinstellingen bij IE6. Als je natuurlijk met IE7 werkt zou dat wel eens anders kunnen zijn.

Dan heb je alle instellingen behalve de noodzakelijke. Met welke versie van IE werk je dan ?
Want dit zijn de standaardinstellingen bij IE6. Als je natuurlijk met IE7 werkt zou dat wel eens anders kunnen zijn.

Na dat ik kan ontdekken, is het IE7

Kan je in IE7 nergens een instelling ontdekken waar je de oorspronkelijke webinstellingen kan herstellen ?

Doorlinken vanuit E-mail

hallo Kape,

Natuurlijk kon ik Webinstellingen herstellen, maar ook dat gaf geen soelaas.

Ook heb ik zover dat ik weet alle instellingen vergeleken met die op mijn laptop en heb geen verschillen kunnen ontdekken.
De laptop werkt wel goed.

Andere optie dan. Of die voor IE7 werkt kan ik niet vertellen. Het is er weer eentje die voor IE6 wel lukt. Open de Windows Verkenner, en ga naar Extra / Mapopties. Kies daar het tabblad Bestandstypen, en selecteer in de lijst geregistreerde bestandstypen "(GEEN) URL:HyperText-overdrachtsprotocol". Klik nu op de knop "Geavanceerd" om het venster "Bestandstype bewerken" te openen. Selecteer uit de actie "open" en klik op "Bewerken". Weer wordt een nieuw venster geopend: "Actie bewerken voor type...". Op de tweede regel, "Toepassing die voor de actie wordt gestart", zou nu de locatie van een andere browser dan Internet Explorer kunnen staan, dit is uiteraard onjuist. Ook zou er wel degelijk het pad naar Internet Explorer kunnen staan, maar in verkorte notatie, zoals " c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe"; ook dit kan voor problemen zorgen. Geef hier nu de juiste plaats van Internet Explorer op, in de lange notatie, zoals "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief de aanhalingstekens). De exacte locatie is overigens afhankelijk van hoe Internet Explorer geïnstalleerd is, dat kan bijvoorbeeld ook op de D-schijf zijn. Voer dezelfde aanpassingen ook uit voor de bestandstypen "URL:HyperText-overdrachtsprotocol met privacy", "URL: Gopher-protocol" en eventueel voor "URL:bestandsoverdrachtsprotocol" als u voor het werken met FTP geen apart FTP-programma gebruikt. Sluit alle openstaande dialoogvensters met de OK-knop. Start nu Internet Explorer opnieuw; als u gevraagd wordt of u van IE uw standaard browser wilt maken, moet u "Ja" antwoorden. Hierna moeten de hyperlinks in Outlook Express weer werken.

hallo Kape,
Hier was 'tie weer.
In de eerste lange notatie stond op het eind van de regel, -nohome
Die heb ik weggehaald.
Bij de volgende regels waren niet in de lange notatie gezet?
Is het voor jou mogelijk om deze geheel aan mij weer te geven?
Dus zoals je met de eerste regel ook gedaan hebt?
Alvast opnieuw bedankt.

Ook daar moet je deze zin "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" inbrengen (met haakjes inbegrepen) of natuurlijk de juiste aanduiding van de plaats van de Internet Explorer op jouw computer (zoals je ook in het eerste geval hebt gedaan).

Laatst bewerkt:
Doorlinken in E-mail

Daar was ik opnieuw, Kape.
Alles gedaan wat je me vertelt hebt.
Het lijkt iets beter te gaan maar het duurt nu zeer zeer lang voordat de link "doorkomt".
Het kan wel in sommige gevallen 4 min. duren.
Onderaan het beeldscherm loopt het balkje wel bijna vol maar zeer traag.
als ik in de tussentijd kijk op de Windows taakbalk dan blijkt ook de link wel geactiveerd!

Maar nogmaals het duurt zeer lang.

Doorlinken naar Internet

Hallo Kape,

Na alle pogingen die ik gedaan heb, heb ik uiteindelijk maar voor de rigoreuste oplossing gekozen. Enwel een herstelprogramma gebruikt.
Nu is alles weer oke. Wel veel werk en een boel gegevens verloren. Maar je moet wat he? In ieder geval bedankt voor je medewerking.

Oei, dat is altijd een spijtige zaak. En zeker die verloren info is nooit leuk. Ik vraag me nog altijd af wat dan wel de oorzaak zou kunnen geweest zijn van dit probleem, want normaal moet dit met de voorgestelde oplossingen kunnen geklaard worden. Maar blijkbaar is dat toch niet altijd het geval. En die medewerking ... graag gedaan, hoor !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan