Doorlinken website

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Geachte,

wij hebben twee websites: blauweballen.nl en shot.nu. Nu is er vorig jaar zonder dat iemand het wist het mapje op de ftp van blauweballen.nl verwijderd en sinds dat moment verwijst die URL naar shot.nu.

los van het feit dat we alle gegevens kwijt zijn geraakt, wat natuurlijk eeuwig zonde is, snappen we er ook niets van waar die doorverwijzing van komt. Shot.nu is gemaakt in WordPress maar daar is niets te vinden over het doorverwijzen.... Onze beheerder zegt dat zij er sowieso niets mee te maken hebben. Hebben jullie enig idee?

groeten

Mike de Wildt

Wie heeft of hebben er toegang tot het FTP mapje ?

Het lijkt erop dat ergens op een DNS server blauweballen.nl gekoppeld is aan IP adres 137.56.163.40, dit is ook het IP adres van shot.nu.
Beide webadressen verwijzen dus naar hetzelfde IP adres.
Ook kom ik bij www.mxtoolbox.com nog iets tegen over stuwww.uvt.nl
Ik snap zelf niet zoo heel veel van DNS maar misschien heb je er toch iets aan

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Op StuWWW staat onze data. Zijn beheren alle verenigingen die aan de Universiteit van Tilburg zijn gelieerd. Maar zij zeggen mij ook niet te kunnen helpen, omdat ze er niets mee te maken hebben gehad.

edit: ik ben op dit moment toegankelijk tot de ftp en sinds een week ook een persoon die ik zelf heb aangesteld om mij te helpen

Jouw hostingprovider (waar je domeinnaam blauweballen.nl is geregistreerd) zal deze aanpassing in de DNS moeten doen denk ik.
De verwijzing zal gemaakt moeten worden naar het juiste IP adres wat bij blauweballen.nl hoort.

Groeten Marcel

Even een aanvulling. De meeste websites die op shared hosting staan (zal hier ook het geval zijn) hebben geen uniek IP adres. Dat betekent dat de webserver gebruikt maakt van host headers om je te verbinden met je juiste website.

Blijkbaar heeft iemand een redirect op blauweballen.nl gezet die doorverwijst naar shot.nu.

Als het goed is heb je ook ergens inloggegevens van een beheerpaneel voor de domeinen. Heb je die niet, gok dan maar eens met de inloggegevens van de frp. Deze zijn vaak gelijk. Vanuit het beheerpaneel van blauweballen.nl zul je ergens de optie moeten vinden om een redirect in te stellen. Aanpassing van DNS is niet noodzakelijk.

Nu gaat shot.nu via wordpress en blauweballen.nl geen idee hoe dat is gedaan. Lastige van besturen, ze documenteren niets. Ik kan dus geen cms vinden van blauweballen.nl

hoe makkelijk kan het zijn ... ik denk ga iets proberen (dat ik eerder ook al heb geprobeerd). Ik heb op de ftp een nieuwe map aangemaakt en een index.html file gemaakt. En ja hoor ... weg doorlinken haha. We zijn hier serieus al een maand mee bezig, fijn!

Iedereen bedankt zal slotje er op gooien

Er wordt dus automatisch doorgelinkt wanneer er geen content op de server staat.
Mooi dat het opgelost is nu :)

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan