doorlinken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joh

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Ik heb een boekhoudprogramma van waaruit ik tot voor kort verbinding kon maken met de bank om gegevens te downloaden. Dat lukt niet meer, wel via een omweg. Ook het maken van een verbinding met een adres in een Email bericht lukt niet meer. Ik heb ADSL en windows XP en heb geen instellingen veranderd. De computer is vrij van spyware voor zover ik het kan controleren met ad aware en spybot.
Heeft iemand een oplossing?

Controleer dit eens

U kunt Internet Explorer opnieuw tot standaard verheffen, als u dat wilt. Open daartoe de browser, ga naar Tools, klik op Internet Options en ga naar het tabblad Programs. Vink de optie 'Internet Explorer should check to see if it is the default' aan, klik op Apply en klik op OK. Sluit de browser en herstart hem. Als het goed is, krijgt u nu de vraag voorgeschoteld of u Internet Explorer als standaard wilt instellen. Klik op ja.

De tweede verklaring zit 'm in de bestandsassociatie. Met andere woorden: de manier waarop het pad naar de applicatie staat genoteerd, deugt niet. Waarschijnlijk staat er de verkorte notatie; u kunt die veranderen in het volledige pad.

Dat kan als volgt. Ga naar Start, kies All Programs op Accessories, en selecteer Windows Explorer. In het menu Tools klikt u op Folder Options, en dan op File Types. Bij Registered File Types klikt u op URL:File Transfer Protocol en dan op Advanced. Bij Actions klikt u op Open en dan op Edit. Het veld Application Used To Perform Action bevat waarschijnlijk de verkorte padnotatie naar uw browser. Verander het van (bijvoorbeeld) 'c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe' in 'c:\program files\internet explorer\iexplore.exe'. Klik twee keer op OK en dan op Close.

Deze handeling moet u herhalen voor URL:Gopher Protocol, URL:Hypertext Transfer Protocol en URL:Hypertext Transfer protocol with Privacy.

Het probleem is opgelost door Internet Explorer wee als standaard in te stellen. Het gebruik van een andere browser, in mijn geval firefox heeft dus invloed op allerlei andere programma's. Of het ligt aan google?
Hartelijk dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan