doorlinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marceltje9

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
hoi allemaal ik heb een website gamaakt maar als ik onderhoud pleeg zitten er veel mensen op die pagina heeft iemand een code dat iedereen naar een pagina word doorgelinkt zodat ik de website makkelijker kan veranderen?

groetjes marcel

Laatst bewerkt:
Je zou een tijdelijke index pagina kunnen maken met de tekst "Sorry deze pagina is in onderhoud, probeer het later nog eens" (deze vervangt dan de pagina waarop ze de website binnen komen)

Zelf maak of verander ik de pagina's altijd OFFLINE en zet ze op het net als ze klaar zijn.

Als ik "onderhoud pleeg" (bij mij = updates verzorg), dan:
  1. Laat ik de oude pagina staan (tenzij er een knallende foute datum o.i.d. in staat), en de hele site blijft gewoon in de lucht.
  2. Zet ik (al dan niet na offline klaarmaken) een nieuwe versie van de pagina met andere naam op de server. En bijbehorende images e.d. alvast in hun mapjes.
  3. Test ik de nieuw versie live, en stel deze zo nodig bij.
  4. Als alles naar wens, met ftp even de naam veranderen en klaar. :)
    Dwz: de oude versie laat ik er op staan, en wijzig ik eerst door z'n aanmaak-datum in de naam te zetten > meteen een backup resp. pagina-geschiedenis.
    Daarna de "andere naam" van de nieuwe versie omzetten in de gewone naam van de pagina.​
  5. Alleen iemand die een net veranderde pagina al op had staan, kan bij een refresh even schrikken. :D
Bij een CMS zou het iets ingewikkelder kunnen liggen, maar ook dat zou op soortgelijke manier te doen moeten zijn.
Alleen als de hele website tegelijk overhoop gehaald wordt, zou ik pas de index (of met .htaccess: alle pagina's) doorschakelen naar een "Sorry, even onderhoud" - pagina.
Behalve als het van jouw ip komt, anders valt er weinig te testen bij het onderhoud. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Je zou een tijdelijke index pagina kunnen maken met de tekst "Sorry deze pagina is in onderhoud, probeer het later nog eens" (deze vervangt dan de pagina waarop ze de website binnen komen)

Zelf maak of verander ik de pagina's altijd OFFLINE en zet ze op het net als ze klaar zijn.

dat heb ik maar mensen kunnen dat bijv dit doen http://mijnsite.nl/games die pagina kunnen ze dan wel op nou lekker makkelijk :P

en ik vraag een DOORLINK CODE geen moelijke **** met ht acces ofzo een html code vind ik het best

Zo marceltje9,
Puf-puf! :eek:
  1. In mijn reactie staat als PS ook al dat alleen een index veranderen niet helpt voor mensen die anders binnenkomen. Alleen wel veel vriendelijker dan jouw reactie op Janzwart, beste m9. Die probeert je te helpen, en doet dat niet om gekat te worden.
  2. Zijn andere (prima) suggestie, gewoon offline klaarmaken, ga je helemaal niet op in.
  3. In mijn reactie geef ik eerst een werkwijze waarbij zelfs helemaal geen doorlink-code nodig is. Dat is dus helemaal niet moeilijk, en een tweede heel bruikbare suggestie, maar je reageert er niet op.
  4. In mijn reactie geef ik de .htaccess optie als alternatief: er staat duidelijk "Alleen als". Je doet nu alsof dat het enige antwoord is.
  5. Je vraagt nu al schreeuwend met hoofdletters en een **** woord om een doorlink-code. In je startvraag vroeg je dat ook: "een code dat iedereen naar een pagina word doorgelinkt".
    Maar je vraagt je niet af, of dat (a) wel mogelijk is, en (b) je vertelt er niet bij waar je die code zou willen plaatsen.
  6. Als je dat op elke pagina zou moeten doen, en het is een beetje een omvangrijke site, ben je wel even bezig (en later ook met terugzetten), tenzij je tevoren al op elke pagina wat php hebt geplaatst om het makkelijk in één keer te kunnen doen. Maar tegelijkertijd kan je dan zelf niet online aan dezelfde pagina werken en/of controleren.
    Dan word je zelf ook vrolijk doorgelinkt. :P
  7. De vraag is zacht gezegd wat onduidelijk. Of het een CMS is of een eigen fabrikaat of nog iets anders, vertel je niet. Dat kan nogal een verschil uitmaken. Toelichting over wat het "onderhoud" precies is, geef je ook niet.
  8. En over hoe je uploadt zeg je ook niets (via het Dreamweaver-template systeem heeft bv. heel andere mogelijkheden/onmogelijkheden dan alleen html/php-pagina's uploaden met ftp).
  9. En als ik Google op wat je zoekt, krijgt ik: "Ongeveer 2.450 resultaten (0,32 seconden)". Wat heb jij eigenlijk gedaan om zelf een oplossing te vinden?
  10. Dus voordat je begint te brullen ...
Tralala, ;)
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan