• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorlooptijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparerib

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Beste,

Voor een beter overzicht omtrent de contracten die ik beheer ben ik bezig met een excel bestand.
Ik wil daarbij een grote balk hebben (in de vorm van een staafgrafiek) die mij de overzichten laat zien van de openstaande contracten.
Ik heb een begindatum een einddatum en een datum die mij aangeeft van dan tot dan heb ik de mogelijkheid om te verlengen.

Ik ben al enige tijd aan het puzzelen met staafdiagrammen en daarnaast ook veel aan het zoeken op het internet, ik vind echter geen oplossing.

Ik heb per contract een apart werkblad met alle contractgegevens.
Nu wil ik bovenaan een mooie staaf hebben waarin ik in 1 oogopslag de begindatum zie en de einddatum.
Daarnaast wil ik onder deze balk (in dezelfde grafiek) ook een balkje hebben waarin ik duidelijk zie in welke tijdsperiode ik kan verlengen.
Daarnaast zou ik het dus ook nog super vinden als ik een rood streepje door de tabel heb lopen met de dag van vandaag bijvoorbeeld (=vandaag())

Klein voorbeeld mijn telefoon.
Ik heb een 2 jarig contract met de volgende gegevens
Begindatum: 01-03-2013
Einddatum: 01-03-2015
Verlengingsperiode: 01-12-2014 - 01-03-2015

Ik heb een excelbestand gemaakt om het helemaal duidelijk te maken.

Ik hoop dat dit niet te moeilijk is en jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt.

Bijgevoegd bestand: Bekijk bijlage Vraag.xlsx

Beste Wieter,

Dit is idd de goede richting, echter wil ik niet zoveel ruimte besteden en worden meerdere van deze balken al snel onoverzichtelijk in mijn ogen.
Daarnaast, wil ik gewoon ontzettend graag dat als ik een nieuw contract heb (en dat bv 1 jaar duurt) ik gewoon de datum kan veranderen en dat alles mee veranderd).
Ik ben zelf ook iets aan het puzzelen geweest en ik ben nu bezig met een gestapelde staafdiagram.
Het probleem waar ik tegen aan loop zijn negatieve percentages en de mogelijkheid om (in het bestand reeks 4) niet te veranderen in een streep of punt.
Ik zal het even toelichten met wat ik tot zover heb gedaan.
Reeks 1 = Verstreken tijd
Reeks 2 = Tijd die nog gewoon doorlooptijd is.
Reeks 3 = Periode om te verlengen.
Reeks 4 = Vandaag en zou dus een lijn moeten zijn tussen 1 en 2 en vervolgens van 1 doorlopen in reeks 3.
Daarnaast heb ik ook het probleem dat reeks 2 negatief wordt als de datum in de verlengingsperiode komt en dan loopt mijn diagram in de min, wat ik absoluut niet wil.

De gegevens van de onderste balk heb ik gebruikt voor de diagram. De bovenste formules was ik mee aan het knutselen en worden nu niet meer gebruikt. Deze heb ik rood gemarkeerd.

Edit:
Vraag nu eigenlijk zelf opgelost!
Voor de mensen die graag willen weten hoe, heb ik mijn bestandje nu zelf toegevoegd [opgelost.xlsx].
Ik heb reeks 4 dan wel niet kunnen vertalen in een bullet of streep, maar dat vind ik nu niet meer zo bijzonder bij het verdwijnen van het groene gedeelte! Toch bedankt voor de hulp!
Indien er nog vragen zijn, ik blijf geabonneerd op deze post en voor verdere toelichting kan er dus altijd gereageerd worden!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan