Yasmijntje
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 jan 2016
- Berichten
- 5
Besten,
Hier is er weer zo één die zelf het wiel probeert uit te vinden.
De afgelopen maanden heb ik de nodige fora afgestruind, maar nergens de gezochte antwoorden kunnen vinden.
Mijn branche heeft een CAO met daarbij behorende urenberekeningen, deze gelden voor:
1/vijfdaagse werkweek met af en toe een weekend.
2/uitsluitend avond-, nacht en weekenddiensten.
Echter wij werken het hele jaar door zeven dagen per week van 07.00 tot 22.00uur,
als enige in ons soort.
Na anderhalf jaar gedoe is er een afspraak over verdeling van uren en ORT (toeslaguren)
De bedoeling is om een rooster/agenda ineen te maken. Eén van de huidige problemen is dat aangevraagde vrije uren/dagen vanuit een aparte agenda bijgehouden worden. En dus nogal eens met een “schuin”oog verkeerd of helemaal niet gekeken wordt. Na het invullen van de namen/diensten worden uren en ORT handmatig ingevoerd, met bijbehorende typefouten.
Ik heb een “basisrooster” gemaakt waarbij ik graag zou zien dat na kopiëren naar een nieuw werkblad en het invullen van het jaartal linksboven het zich automatisch van de juiste data/dagen voorziet. De zon- en feestdagen zijn handmatig geel gemaakt, is het ook mogelijk om dit automatisch te laten gebeuren?
Wat ik zou willen is dat bij het plaatsen van een x ( voor werken ) er per week/personeelslid het aantal uren en ORT automatisch per week/maand worden opgeteld en uiteindelijk op het eind van het jaar de uren die gewerkt zijn. (Per week is noodzakelijk om snel te kunnen zien of iemand chronisch teveel of te weinig ingeroosterd is)
M.a.w. in het blokje “roosteruren | toeslaguren | uren +/- “ moet in uren +/- het teveel/tekort aan ingeroosterde fysieke uren komen, zonder de ORT.
Rechts bovenin heb ik aangegeven wat per OMA (ochtend-, midden-,avonddienst) de rooster uren en ORT zijn (dit zou ook alleen op het “personeelsblad” geplaatst kunnen worden)
In kolom P moet per week het totaal aantal ingeroosterde uren te zien zijn, dit ter controle van over-/onderbezetting.
Eén werkdag is drie rijen omdat er drie diensten zijn. Elk met zijn eigen uren en toeslaguren.
Misschien ook ergens de optie, mochten afspraken wijzigen (bijv. diensten opschuiven) uren aan te passen?
Het “eindblok” op het jaarrooster zou ook op het personeelsblad (o.i.d.) kunnen staan.
Ik twijfel tussen een jaarrooster waarin alles wordt opgeteld of maandroosters die op het “personeelsblad” worden opgeteld. Wel is het van belang dat tijdens het roosteren het aantal ingeroosterde uren p.w. van elk te zien is.
Wat ook belangrijk is: hoe “trek” ik het rooster door zonder gegevens verlies, zodat dit de komende jaren gebruikt kan worden.
O.a. de personeelsnamen doorvoeren levert nu problemen op, heb waarschijnlijk verkeerde formule gebruikt. Voor de leesbaarheid is het prettig als ze per week zichtbaar zijn.
Misschien maak ik het mezelf moeilijker dan nodig is.
Zou graag jullie input horen.
Met goede groet,
Yasmijn
voorbeeld
Hier is er weer zo één die zelf het wiel probeert uit te vinden.
De afgelopen maanden heb ik de nodige fora afgestruind, maar nergens de gezochte antwoorden kunnen vinden.
Mijn branche heeft een CAO met daarbij behorende urenberekeningen, deze gelden voor:
1/vijfdaagse werkweek met af en toe een weekend.
2/uitsluitend avond-, nacht en weekenddiensten.
Echter wij werken het hele jaar door zeven dagen per week van 07.00 tot 22.00uur,
als enige in ons soort.
Na anderhalf jaar gedoe is er een afspraak over verdeling van uren en ORT (toeslaguren)
De bedoeling is om een rooster/agenda ineen te maken. Eén van de huidige problemen is dat aangevraagde vrije uren/dagen vanuit een aparte agenda bijgehouden worden. En dus nogal eens met een “schuin”oog verkeerd of helemaal niet gekeken wordt. Na het invullen van de namen/diensten worden uren en ORT handmatig ingevoerd, met bijbehorende typefouten.
Ik heb een “basisrooster” gemaakt waarbij ik graag zou zien dat na kopiëren naar een nieuw werkblad en het invullen van het jaartal linksboven het zich automatisch van de juiste data/dagen voorziet. De zon- en feestdagen zijn handmatig geel gemaakt, is het ook mogelijk om dit automatisch te laten gebeuren?
Wat ik zou willen is dat bij het plaatsen van een x ( voor werken ) er per week/personeelslid het aantal uren en ORT automatisch per week/maand worden opgeteld en uiteindelijk op het eind van het jaar de uren die gewerkt zijn. (Per week is noodzakelijk om snel te kunnen zien of iemand chronisch teveel of te weinig ingeroosterd is)
M.a.w. in het blokje “roosteruren | toeslaguren | uren +/- “ moet in uren +/- het teveel/tekort aan ingeroosterde fysieke uren komen, zonder de ORT.
Rechts bovenin heb ik aangegeven wat per OMA (ochtend-, midden-,avonddienst) de rooster uren en ORT zijn (dit zou ook alleen op het “personeelsblad” geplaatst kunnen worden)
In kolom P moet per week het totaal aantal ingeroosterde uren te zien zijn, dit ter controle van over-/onderbezetting.
Eén werkdag is drie rijen omdat er drie diensten zijn. Elk met zijn eigen uren en toeslaguren.
Misschien ook ergens de optie, mochten afspraken wijzigen (bijv. diensten opschuiven) uren aan te passen?
Het “eindblok” op het jaarrooster zou ook op het personeelsblad (o.i.d.) kunnen staan.
Ik twijfel tussen een jaarrooster waarin alles wordt opgeteld of maandroosters die op het “personeelsblad” worden opgeteld. Wel is het van belang dat tijdens het roosteren het aantal ingeroosterde uren p.w. van elk te zien is.
Wat ook belangrijk is: hoe “trek” ik het rooster door zonder gegevens verlies, zodat dit de komende jaren gebruikt kan worden.
O.a. de personeelsnamen doorvoeren levert nu problemen op, heb waarschijnlijk verkeerde formule gebruikt. Voor de leesbaarheid is het prettig als ze per week zichtbaar zijn.
Misschien maak ik het mezelf moeilijker dan nodig is.
Zou graag jullie input horen.
Met goede groet,
Yasmijn
voorbeeld
Bijlagen
Laatst bewerkt: