Doorlopende nummering van koppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Ik wil koppen en subkoppen nummeren in een Word document. Dat gaat goed totdat ergens ineens de nummering niet meer doorloopt maar opnieuw bij 1 begint. En ik kan niet vinden waar ik dat moet regelen. Heeft iemand een tip, dan dank ik hem/haar bij voorbaat zeer.
groeten, Paul

Nummering begint nooit zomaar ‘ineens’ opnieuw te nummeren, daar is altijd een reden voor. Bijvoorbeeld: je gebruikt geen kop stijlen, maar zelf opgemaakte tekst die jij ‘ziet’ als een kop, maar Word niet. Of: je hebt ergens een nieuwe sectie toegevoegd, en aangegeven dat de koppen daar opnieuw moeten nummeren.
Zonder het document te zien, is er weinig van te zeggen. Ik loop niet altijd met een glazen bol onder mijn arm :).

Goedemiddag,
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat je ook zonder glazen bol op het goede spoor zit. Maar hoe of waaraan herkent Word een Kop? De nieuw genummerde kopjes herkent Word wel bij mij voor de inhoudsopgave. Zegt dat ook iets?

Aan de hand van je geplaatste voorbeeld zou ik zeggen dat je per ongeluk een sectie hebt ingevoegd.
Dus dat is vrij eenvoudig op te lossen...

Succes,

Xharx

Opgelost

Ik heb het nu wel opgelost, maar het blijft een lastige puzzel (Waar is Wordperfect gebleven?). Eerst een nummering kiezen met meer niveaus en dan die niveaus opmaken. Het tweede niveau wordt dan bijvoorbeeld 2. Kop2. Word blijft een lastig programma voor dit soort dingen. Ook illustraties invoegen en opmaken. Ik doe dat iedere keer apart. Kun je in één keer bijvoorbeeld voor alle illustraties de tekstomloop instellen op vierkant? En in één keer alle randen hetzelfde maken?

Ik snap je werkwijze niet helemaal. Koppen zijn standaard ingericht voor Inhoudsopgaves, en bevatten doorgaans ook al een nummering. Wil je een (niet-genummerde) stijl achteraf nummeren, hoef je niet meer te doen dan één van de koppen aan te passen, en vervolgens in het stijlen menu aan te geven dat je die stijl op wilt herdefiniëren op basis van de aanpassing. Of je past de stijl rechtstreeks aan, dan werkt het gelijk voor het hele document. Zoals jij het doet, heb ik het nog nooit gedaan, en nog nooit nodig gehad :). Als Word érgens makkelijk in is, dan is het wel het werken met profielen. Veel beter in ieder geval dan WordPerfect.
Illustraties kunnen een gedoe zijn, omdat ze zelden doen wat je er van wilt, maar ook daar kun je nog wel wat opmaak op loslaten. En nee, je kunt niet achteraf instellen dat de tekstomloop bij reeds ingevoegde afbeeldingen wordt aangepast. Wél kun je instellen dat bij nieuweafbeeldingen de tekstomloop vierkant is. Dat doe je in het opties menu. Dus dan ben je voor de toekomst correct ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan