Doorlopendformulier waarden overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een doorlopend formulier gebaseerd op een query.
Het doorlopend formulier bevat altijd 35 records, met meerdere velden.
Nu wil ik van dit doorlopend formulier, waarden overnemen op een rapport.
Deze over te nemen waarden moeten voldoen aan bepaalde voorwaarden.
dit rapport bestaat uit 1 pagina met 35 velden.

Het lukt wel voor het eerste record uit het doorlopend formulier.
De waarden worden weergegeven in het eerste veld op het rapport.
Maar in het tweede veld op het rapport, moeten de waarden komen uit het tweede record van het doorlopend formulier.

Wat ik ook probeer, het lukt mij steeds maar niet om de waarde uit de volgende record te koppelen aan de velden in mij rapport.
Waarschijnlijk zal ik ergens moeten aangeven dat er gekeken moet worden naar het volgende record nummer,....maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Onderstaande is alleen een voorbeeld, op dit moment is het doorlopend formulier (status) geopend :

Code:
Private Sub Report_Activate()

If Forms![form status]![positie nr] = 1 Then
Me.test1.Value = 1
End If

If Forms![form status]![positie nr] = 2 Then
Me.test2.Value = 2
End If

If Forms![form status]![positie nr] = 3 Then
Me.test3.Value = 3
End If

Ik hoop dat iemand wat duidelijkheid kan geven, wat te doen met dit probleem.

Jack

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat niet lukken.... nu niet, en nooit niet, vrees ik. Het is eigenlijk heel simpel: een formulier en een rapport zijn gebaseerd op één tabel, of één query. Van die query of tabel zie je per keer één record. Bij een doorlopend formulier zie je in elke regel één record, en bij een rapport kun je groeperen op een hoofdrecord, en in de detailsectie regels zien uit een gekoppelde tabel bijvoorbeeld (zoals Facturen op basis van een klant, en Bestelde artikelen die bij een factuur horen). Wat jij zo te zien wilt, is je rapport baseren op het resultaat van 35 verschillende records. En dat kan dus niet. Je zult op de één of andere manier je gegevens naar één recordregel moeten brengen op je rapport.

Je zou dat kunnen proberen met een Union query, al zie ik zo snel niet hoe dat gaat werken zonder voorbeeldje, of je kunt de gegevens uit je subformulier via VBA samenvoegen in één record. In ieder geval moet je iets bedenken waarmee je de verschillende gegevens uit de verschillende records onderbrengt in één record. Of, alternatief, voor elk veld (record uit je subformulier) een eigen rapport maken, en in je rapport die 35 rapporten opnemen als subrapport. Al weet ik niet of je wel 35 subrapporten kunt maken op een rapport...

Dank je wel , Octafish, voor de snelle reactie.
Helaas is het gevraagde niet mogelijk, vandaar ook dat ik telkens tegen hetzelfde probleem aan liep.
Ik ga proberen op een andere manier, de juiste gegevens op het rapport te krijgen.

In ieder geval bedankt voor de hulp

jack

Het is wel mogelijk, maar niet makkelijk ;)

Als het dan niet makkelijk kan, dan zal het moeilijk moeten.:(
Maar kan jij mij dan een beetje op weg helpen, ik begin hier eigenlijk pas mee....en weet er dus niet teveel van af.
Ik wilde zelf eens gaan kijken of het niet mogelijk is om het bepaalde record in het formulier te selecteren, daarna de gegevens over te brengen naar het gewenste veld op het formulier.
Vervolgens een ander record te selecteren, gegevens overbrengen, enz.
Of dit mogelijk is weet ik niet, eigenlijk heb ik geen idee of ik eigenlijk iets vraag wat mogelijk is.
Maar een duwtje in de goede richting, zou niet verkeerd zijn.

Als je een voorbeeldje kan maken, met wat testgegevens, dan wil ik er wel naar kijken; jouw vraag is dermate specifiek dat ik geen kant en klare voorbeelden heb liggen. Het idee om handmatig gegevens over te zetten zou ik laten vallen. Niet alleen kost je dat veel te veel tijd, de kans op fouten is navenant veel te groot. Een aspect van automatiseren is nu juist dat je de kans op fouten verkleint. Dus een voorbeeldje met voldoende gegevens, de juiste formulieren en rapporten zou ons al een heel eind helpen! (En jou dus ook :) )

Dank je wel.
Ik probeer een bijlage toe te voegen, maar deze mag niet meer bedragen dan 100kb.
Zelfs als ik alles verwijder, en een tabel heb van 20 records,...dan nog is deze bijlage als winrar file te groot (164kb).
Is er een andere manier om de gegevens te uploaden?

Is alsnog gelukt.
Nog wat erxtra info.
Doorlopenformullier waar gegevens in staan : Form status
Query waar doorlopendformulier op gebaseerd is : Query status
Rapport waar het om gaat is : Rpt actuele status

In dit rapport (Rpt actuele status) is het de bedoeling dat als b.v. postie 1 in Form status de status heeft van doorverbonden, het overeenkomstige veld in het rapport (mag01) een rode (255)kleur krijgt.
Bij de status geplaatst een oranje (33023) krijgt en bij In bedrijf de kleur groen (6723891) krijgt.

Misschien is dit alles te veel gevraagd, maar als de waarden van de Form status al kunnen worden overgenomen op eventuele verborgen velden op het rapport Rpt actuele status,.....dan ben ik al een zeer gelukkig mens........in ieder geval voorlopig :-)

Database is bijlange nog niet klaar, maar dit is een (poging) tot een eerste opzet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In je vraag heb je het over 35 records; in de tabel [TBL magnetrons] staan er echter meer. Hoe moet ik de samenhang tussen de recordgroepen zien? Ik zie bijvoorbeeld dat je de eerste 35 records koppelt aan week 9, met inderdaad 35 magnetron Nummers, en 35 verschillende posities. Maar daarna ga je verder met week 18, waar 2 verschillende magnetronnummers staan (1 en 2) maar twee keer positie 1. Ik zie dan een tabel die eigenlijk genormaliseerd zou moeten worden: een tabel met de projectgegevens (datum, projectnummer etc.) en een gekoppelde tabel met de magnetrongegevens.
't Is overigens, maar dat had ik al eerder gezegd, geen simpele vraag, dus daar ga ik vanavond eens op mijn gemak naar kijken ;)

Michel,

De tabel (TBL magnetrons), bestaat uit al de gevens die worden ingevuld in het formulier (Magnetron database).
In de query (Query status) selecteer ik de gevens van de magnetrons (positie) welke voor het laatst (datum veld) zijn veranderd
Dit kan niet meer dan 35 record opleveren, simpelweg omdat er maar 35 posities zijn waar deze geplaatst kunnen worden.
Van deze 35 records, welke met de query (query status) zijn geselecteerd, is een doorlopend formulier (form status) gemaakt, wederom maximaal 35 records groot (kan ook niet anders).
Dit doorlopend formulier wordt in het formulier (magnetron database) gebruikt om de actuele status te zien van de positie en de daarbij behorende magnetron.
De positie veranderd niet, maar de magnetron kan op alle posities worden geplaatst.

Van het doorlopend formulier (max. 35 records) is het de bedoeling dat de status van deze 35 record wordt weergegeven op 1 pagina groot rapport (Rpt actuele status)
De status wordt weergegeven d.m.v kleuren.

Ik hoop dat ik het wat duidelijker heb gemaakt.

Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan