• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doornummeren bij het printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aanbod

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo,

Bestaat er ook een functie/macro die kan doornummeren bij het printen zodat op ieder blad een andere opvolgende code komt te staan. Zou graag op tabblad 2 in het excelbestand een code reeks in willen geven Bijvoorbeeld van beurs001 t/m beurs050. Op het moment dat je dan op printen drukt dat alles automatisch gaat.

Even voor de goede orde.
Ik maak 1 blad aan met de tekst en waar de code komt testaan deze cel moet doorgenummerd worden in de reeks die wordt aangeven op blad 2

Tuurlijk zijn er andere mogelijkheden om bijvoorbeeld 50 bladen aanmaken en in het vak van de code een formule te plaatsen. Helaas is dit geen optie daar we de ene keer 50 aanbiedingen hebben en de andere keer 100.

Een andere mogelijkheid is ook om te gaan samenvoegen. Deze optie heb ik nog niet verder uitgewerkt daar ik mijn eerste optie toch het gemakkelijkste lijkt.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet. En wil jullie bij voorbaat danken voor jullie input.

Groet Andre

Bij gebrek aan een voorbeeldbestandje, hier een 'fictieve code' die je misschien op weg helpt.

Code:
Sub printen()
Dim i As Integer
For i = 1 To i = 50
    Sheets(2).[b5] = i
    Sheets(1).PrintOut
Next i
End Sub

Bestand

Inderdaad het is makkelijker als je het bestandje erbij hebt.
Deze zal ik spoedig hier plaatsen. Heb het zojuist geprobeerd maar kan het bestand niet vinden via het programmaatje en hoe het precies werkt. Ik duik hier even in.

Maar in ieder geval al bedankt voor je reactie.

Groet Andre

Nu met bestand

Hierbij de bijlage.

Achter code is een cel leeg daar moet de code inkomen te staan.
De reeks van de code staat op blad 2. Hier heb ik de macro nog niet toegevoegd daar ik problemen heb met het uploaden (zie hieronder).
Hopen dat het zo duidelijk is.

Verder heb ik een vraag waarom ik een excel-bestand niet kan vinden waar een macro in is opgeslagen. Want ik kan het bestand wel vinden met de verkenner. Maar niet via de upload van HELPMIJ.nl (toevoegen bijlage)

Groet Andre

Bijlagen

xlsm-bestanden kan je enkel posten als ze 'verpakt' zijn met Winrar

Zoiets misschien ?
Code:
Sub tst()
    x = [Blad2!B3]
    Aant = [Blad2!D3] - [Blad2!B3]
    For i = 1 To Aant
        With Sheets("Blad1")
            .[D18] = "'" & x
            .PrintPreview 'wijzig in PrintOut om af te drukken
        End With
        x = x + 1
    Next
End Sub

macro plaatsen

Hallo,

Ik heb geprobeerd een macro te plaatsen maar helaas krijg ik het niet voor elkaar.
Mag ik een beroep op jullie doen om de macro in het document te plaatsen??
Mocht er een macro geplaast zijn of foutmeldingen zijn mag je deze verwijderen.
En deze weer online te zetten. Bij voorbaat weer onder veel dank.

letter/cijferreeks.

Hallo,

Het werkt voortreffelijk. Hartelijk dank hiervoor.
Ik ben hier al blij mee. Ik kan er mee uit de voeten. Maar heb een nieuwsgierige vraag.

Nu staat in de macro AANT dit staat voor een cijferreeks.
Maar is het ook mogelijk (denk het niet) om bijvoorbeeld te gaan opnummeren vanuit een letter/cijfer (BER000 en dan BER001) combinatie.

Groet Andre

Bedankt

Ik wil graag iedereen heel hartelijk danken voor alle input die mij is gegeven.

Heren (misschien ook dames) allen heel hartelijk dank.

Nu zet ik deze vraag op opgelost.

Groet en tot een volgende keer

Fraudegevoelig

Hallo,

Het werkte prima. Maar is fraudegevoelig. Het opvolgende nummer is te voor de hand liggend. En diegene die dat wil kan zo weer een korting aanvragen met een opvolgende nummer.

Nu is mijn bedoeling het volgende:
Op tabblad 2 heb ik nu een reeks ingevoerd in de tweede rij. Daar moet (tussen deze reeks) in een willekeurige volgorde een code uitkomen. De aantal codes dat er uit moet komen staat in de derde rij.

Om het nog complexer te maken zou het mooi zijn dat op tabblad 3 in de eerste kolom alle codes die gebruikt zijn worden neergezet. En bij het printen ervan moeten automatisch dezelfde codes op het 1 tabblad ingevuld worden.

Bijgevoegd het bestand (zip) met de macro die nu op zich al goed werkt.

Hopelijk is iemand bereid om dit in mijn bestand te programmeren. En het bestand weer toe te voegen als zip-bestand en online te zetten.

WEDEROM BIJ VOORBAAT DANK.

Note voor redactie helpmij. Binnenkort zien jullie een donatie van mij tegemoet. Vind dit een wereld uitkomst om zo anderen te kunnen helpen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan