• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doornummeren bij invoegen en verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony72

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Goedendag,

Ik heb een formule in een tabel staan die automatisch doornummert.
Als ik een rij invoeg wordt de formule niet automatisch doorgenummerd maar kopieert hij de bovenstaande formule en krijg ik hetzelfde nummer.

Heeft iemand een betere manier voor mij waar de nummering wel opvolgend blijft zodra ik rijen invoeg of verwijder?
Hetgeen ik zelf heb gemaakt is voor mij niet belangrijk, enige wat belangrijk voor mij is dat het in een tabel staat.

Alvast dank voor het meekijken. Voorbeeldbestand bijgevoegd.

Bijlagen

Hiermee nummert hij in ieder geval weer correct:
PHP:
=RIJ()-RIJ(Tabel2[[#Kopteksten];[Groep 2]])
Overigens niet echt een jofele opzet zo, met twee tabellen onder elkaar. De grap van een tabel is nu juist dat je onbeperkt door kan gaan met invullen in dezelfde tabel.

Top, dank je wel. Erg fijn dat hier altijd weer slimme gasten zijn te vinden die het is bijna record tempo oplossen:) . Hij werkt precies zoals ik wilde.

Klopt wat je zegt dat het geen ideale opzet is, maar voor hetgeen ik nodig heb prima te doen zo. Dank voor je snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan