• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doornummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
In een kolom wil ik de rijen doornumeren en wel zodanig dat, wanneer ik een rij verwijder, de nummering aangepast wordt. Is dat mogelijk?

Hoi Henk,

Gebruik hiervoor de functie =rij().

Groeten,

Richard

Maar wanneer ik dan een rij verwijder krijg ik de foutmelding: #VERW!
Of doe ik dan toch iets fout?

Hoi Henk,

Wanneer je een rij verwijderd en je krijgt een foutmelding #VERW!, dan betekent dit dat je een formule hebt gebruikt die verwijst naar een rij die verdwijnt. Ik dacht dat het jou alleen ging om het nummeren van rijen.
Kun je een voorbeeldje van je bestand zippen en hier neerzetten? Dat maakt het voor ons makkelijker een oplossing te bedenken.
Overigens kun je een formule eenvoudig snel doortrekken door te dubbbelklikken op het vierkantje rechtsonder de actieve cel.

Groeten,

Richard

Hier een voorbeeldje van wat ik wil. Natuurlijk kan ik iedere keer na het verwijderen de formule in de kolom weer herstellen maar ik zoek een manier waarbij dat automatisch gaat.

Bijlagen

Hoi Henk,

Is duidelijk. Gebruik vanaf cel A7 de volgende formule:
=ALS(B7="";"";VERSCHUIVING(A7;-1;0;1;1)+1)
Verschuiving geeft namelijk de relatieve verwijzing naar de bovenliggende cel. De formule die jij nu gebruikt geef een harde verwijzing en die genereert de foutmelding zodra je een rij verwijdert.

Groeten,

Richard

Hoi Richard,
Dit is wat ik zocht!
Bedankt!
Groeten, Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan