doornummering in tabel word

Status
Niet open voor verdere reacties.

smeester

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
10
Ik kom er niet meer helemaal uit.

Ik heb in word 2003 een simpele tabel gemaakt (4 kolommen, x aantal rijen).
Nu is het eigenlijk de bedoeling om in kolom in een hoofdverdeling te maken met nummering (dus 1, 2, 3 enz)
In de tweede kolom moeten dan subnummers komen (a,b,c, enz).

Ik heb inmiddels wel begrepen dat dat niet allemaal automatisch kan (tab waar je dat normaliter mee doet, betekent immers dat je naar de volgende kolom op de rij terecht komt).
Maar wat ik heel graag zou willen is dat de nummering in de eerste kolom wel doorgaat lopen, maar als ik dat handmatig aangeef schiet hij toch op andere tekens (bullet bijvoorbeeld omdat die in de laatste kolom toevallig is gebruikt).

Handmatig zou natuurlijk kunnen, maar is niet handig. Het gaat nl. om een werkdocument waar eventueel nog rijen tussen gevoegd moeten kunnen worden. Het zou lastig zijn als je dan de nummering weer helemaal moet aanpassen.


Ik snap dat het bovenstaande best vaag is, maar een voorbeeldje lukt me hier niet. Ik weet niets van html en anders krijg ik het hier niet opgemaakt.

Please help me?
 
een excelwerkblad invoegen kan misschien helpen?

fig zie bijlage
 

Bijlagen

  • excelwerkblad.jpg
    excelwerkblad.jpg
    911 bytes · Weergaven: 179
zat ik ook al aan te denken

probleem is echter dat deze tabel dient voor het opbouwen van brieven in word.
Ik weet dat ook dat automatisch gegenereerd kan worden met excell, maar het systeem moet eigenlijk niet te technisch worden. De kennis van dit soort zaken is hier minimaal. En de kans dat dit steeds door andere personen gedaan moet worden is groot (ik wil ook niet iedere keer alles gaan uitleggen natuurlijk, het moet zichzelf wijzen).

Maar ik vrees dat de grote mannen bij microsoft niet aan mijn ideetjes gedacht hebben;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan