• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorschieten van slepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Besturingssysteem
Linux Debian / Windows 11
Is er een manier om het doorschieten bij slepen/selecteren te voorkomen/vertragen? Als ik namelijk sleep om data in een kolom te selecteren schiet de muis op het eind van de tabel ineens door naar het einde van de spreadsheet. Ik weet dat het ook met functietoetsen kan om eenbereik te selecteren, maar soms is het met de muis gewoon handiger.

Standaard komt er al een vertraging in als je bijna aan het einde bent van een tabel of bereik.
Op het moment van in werking treden moet je iets rustiger slepen.

Misschien helpt ook dat je de muisactie veranderd, in langzamer en minder versnelling, bij de muis instellingen en/of dat je meerdere pagina's tegelijk scrollen daar uitschakelt.

De makkelijkste manier om 'doorschieten' te voorkomen is om van onderen naar boven en van rechts naar links te slepen. Je kunt namelijk nooit voorbij Rij 1 en Kolom A slepen. Dat vereist dan natuurlijk wel dat je de formules/gegevens die je wilt kopieren ook in de laatste cellen zet, maar als je daar eenmaal aan gewend bent, is dat geen probleem verder.

dubbelklik op het kruisje rechtsonder van de geselecteerde cel die je wil doortrekken.

Helder; van onder naar boven lijkt me dan het gemakkelijkste. Bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan