• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorschrijven in volgend jaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter BeNL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNL

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Beste,

In het bijgevoegde bestand zit ik met een probleem, bij onze teelt duurt het zoveel weken voordat een plant bloeiend is na de behandeling, de duur wordt zelf ingevuld.

Nu is de bedoeling dat ik zo kan zien wat er bloeiend is in elke week.

De opdracht die het bestand zou moeten doen, zou dus zijn:
Herkennen welke week berekend is, en de waarde bij deze week plaatsen.

Alvast heel erg bedankt,

Ben

Bijlagen

Laatst bewerkt:
PS. Vraagstelling is veranderd, hopelijk duidelijker zo.

Hallo BenNL,

Ik heb even weinig tijd, maar toch even snel iets in elkaar gezet:

Zet in S3 op blad 2007 de formule
=SOMPRODUCT((Beauty07!$G$8:$G$59='2007'!S1)*(Beauty07!$C$8:$C$59))
en trek deze door nbaar het einde van het jaar.

Kijk hierna zelf even of je er verder uitkomt.
Door zelf even alert te zijn kun je de formule in deze eenvoudig vorm houden.
Als je een beetje met oogkleppen op de formules wilt doorzetten, zonder je echt te hoeven bekommeren om de verwijzingen, dan worden ze een stuk ingewikkelder, omdat ze dan met onder andere de functie INDIRECT moeten worden uitgerust om de namen van de tabbladen in de verwijzingen te krijgen. Het is natuurlijk te realiseren, maar of een en ander er duidelijker en hanteerbaarder door wordt?????

Groeten
Thoralf

Laatst bewerkt:
Beste Thoralf,

Heel erg bedankt voor je bijdrage, het werkte heel goed, maar ik ben toch niet tevreden over het geheel, vandaar dat ik nu een andere manier probeer, met hetzelfde probleem.

Ik hoop dat je hier ook even naar kunt kijken.

Het probleem is dat het bestand doortelt in dezelfde grafiek en velden, als iets bijvoorbeeld in week 50 is behandeld, dan begint hij weer in dezelfde grafiek door te tellen. (zie grafiekdatum week 1-11)

Weliswaar gebeurt dit in 2009, maar in de grafiek van 2008.
Zou excel het jaartal hierbij kunnen herkennen en zo de waardes in het jaar van bloei kunnen plaatsen?

Alvast heel erg bedankt,

Ben Loomans

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo BeNL,

Waarom maak je de weeknummers niet inclusief een jaar aanduiding: bijv 0801, 0802 resp voor week 1 en week 2 in 2008?

Groeten
Thoralf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan