doorspoelen in Audacity mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

De vraag is hier al meer gesteld maar dat was tijden geleden toen was het antwoord neen :(

Ik ben een "starter" met Audacity dus mijn vraag : is dit inmiddels mogelijk? want om steeds een heel stuk af te spelen eer je bij het te bewerken stuk bent is vreselijk tijdrovend, en demotiverend...

Graag advies van de "profs" :d

Ik ben zelf geen Audacity-expert, maar bij het maken van een selectie krijg je ook een pijl boven de grafische weergave:

audacity_pijl.png

Je moet eens ergens achteraan op die pijl klikken, dan speelt hij vanaf dat punt tot het einde van de selectie in plaats van de volledige selectie. Toch behoudt hij de gemaakte selectie. Dat is toch wat je wil he?

Mogge James007,

Dank je wel voor je reactie.
Wat ik zoek is eigenlijk kan ik hem snel doorspoelen, met geluid aan zodat ik tijdens het doorspoelen ka stoppen op het punt wat ik zoek. Het is anders ( vind ik ) zo " steeds maar stukje voor stukje " kijken en luisteren voor dat je het bewuste punt gevonden hebt.

Dat doorspoelen zit er niet in. Wel kan je heel snel de play/pause bedienen door op je spatiebalk te drukken. Als je dan hier en daar klikt en dan even een stukje speelt om verder te horen (via de spatiebalk) kun je nog relatief snel door de track gaan.

Zoniet kun je een stuk afspelen met een hogere snelheid door de alternatieve playknop die rechtsboven zit. De schuiver naar rechts toe en je hebt een snellere versie... tijdens het afspelen zet je de schuiver wat meer naar links en druk je nog eens op diezelfde playknop om af te remmen en als je dan bij het gewenste stuk bent kun je op de gewone playknop drukken.

Zoals je ziet zijn er wel zaken die in de buurt komen. :D Niet al te handig, maarja...

Hoi James,

Nou ik ben een stuk wijzer geworden hoor.
Ja ik vermoeden het al ,maar omdat ik een noob in deze ben, hoopte ik dat ik wat over het hoofd zag.
In Iedergeval hartstikke bedankt voor je hulp.:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan