doorstarten lukt niet door installatiecd die is blijven zitten in Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MavBaatje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Beste mensen,

Mijn acer laptop heeft een dvd brander die niet goed meer werkt. De dvd of cd kan ik alleen nog laten uitwerpen via het snelmenu in de verkenner....

Net Norton geïnstalleerd maar vergeten de cd er op tijd uit te halen. Nu start de computer nog wel op maar dan moet ik op any key drukken om via de cd op te starten. Tja, dat is dus niet de bedoeling. Hardhandig uitgezet en in de vilige modus proberen op te starten. Via Safe Mode start ie via de cd van Norton; zie ik de zon van de Norton hoes. Dan gaat ie niet verder. Opnieuw hardhandig uitgezet en via F8 opgestart maar welke moet ik nemen: Safe Mode with command prompt (en dan??) of Enable boot logging (nee toch zeker?) Normally heb ik ook al geprobeerd maar dat lijkt het ook niet te zijn. Nu zit ik op mijn andere laptop in de hoop dat ik snel antwoord krijg. Ik heb helemaal geen tijd voor ellende als deze, bah.

Mijn hartelijke dank voor je reactie!

Hoi,
als je niet op "any key" drukt dan zou de pc gewoon v.d. harde schijf moeten opstarten.
Anders ga je naat het Bios om de opstartvolgorde te veranderen en de harde schijf als eertste opstartoptie te zetten.
In het bootscherm zou de toetsencombinatie moeten staan, meestal linksonderaan.
Probeer anders F2 of Delete .

Laatst bewerkt:
Helaas deed ie helemaal niets en heb ik uiteindelijk toch maar op een toets gedrukt.
Uiteindelijk heb ik de cd eruit weten te krijgen en is mijn probleem daardoor opgelost. Bedankt voor je reactie:) meneer Zjegger;)

Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Uiteindelijk heb ik het frontje van de dvd brander ervoor gehouden en op de knop gedrukt om de cd uit te werpen en dat is dus gelukt. Daarna kon ie wel normaal opstarten. Nou, dat scheelt weer:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan