• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorstreepte kolom- en rijtitels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Beste,

Op mijn werk ben ik tegen een Exceldocument aangelopen waarvan de kolom- (A,B,C...)en rijtitels (1,2,3,...) doorstreept zijn. Niemand weet waarom; alles werkt verder gewoon (overigens een eenvoudig werkblad), maar wel zeer irritant, voor mij dan toch. Wie weet wat hier de oorzaak van is en hoe dit euvel op te lossen?

gegroet,
mrt

Waarschijnlijk staat de optie <Doorhalen> aangevinkt. Zie Celeigenschappen, lettertype, Effecten.

Groeten,

M.

Never seen before...

Ik zou het ook irritant vinden.

Helpt het als je bij Extra > Opties > Internationaal, één en ander eens verandert?

Of elders bij Extra > Opties?

Of de kolombreedtes eens manueel vergroten, verkleinen, kolommen verwijderen, etc.

Help > Analyse en Herstel... als eens gedaan?

Wigi

Klopt, vraag te snel gelezen en daarna verkeerd begrepen. Da's 2 keer fout.

Groeten,

M.

Misschien bij Extra, Opties tabblad Algemeen verwijzingstype eens op R1K1 zetten of
bij extra opties, weergave, rij- en kolomtitels eens verbergen.

doorgestreepte kolom- en regeltitels

Beste,

Dank voor de reacties. De voorgestelde oplossingen hebben echter niet tot een oplossing van het probleem geleid. Helaas kan ik geen plaatje invoegen, anders had ik het graag laten zien.
Het zit overigens echt aan het Excel document vast. Ik heb het namelijk van het werk mee naar huis genomen en daar hetzelfde probleem. We zoeken verder...

gegroet,
mrt

Laatst bewerkt:
Helaas kan ik geen plaatje invoegen, anders had ik het graag laten zien.

Probeer eens met de PrtScr toets (Print screen) een plaatje te maken. Je plakt dat dan in Word, zipt het bestand met bv. Winzip, en voegt het hier toe als het niet te groot is.

Alt-Print Screen kan ook.

Desnoods snij je een niet-relevant stuk van het plaatje weg.

Wigi

Via Extra - Opties - Algemeen het lettertype aanpassen en alles komt weer goed.

Zie voorbeeld

Cobbe

Laatst bewerkt:
Waar ik aan zit te denken is dat het van oorsprong helemaal geen excel bestand is geweest Dus gemaakt met een heel ander spreadsheetprogramma en dan 2 mogelijkheden Of de conversie isniet goed gegaan vanuit dat programma of bij het inporteren in excel zijn fouten gemaaktdaar heb je ook veel keuze mogelijkheden
M.vr.gr.
Wim135

Hier de oplossing

Via (engelse versie):
Code:
format   style   modify
kun je het lettertype van de getallen voor de rijen en letters boven de kolommen wijzigen.

Als ik het plaatje bekijk dat meegestuurd is dan zie ik allerlei pijltjes en tekentjes
dus als je in de engelse versie e.a. kunt wijzigen en je doet dat op die manier,dan heb je vermoedelijk eerst nog een vat bier achterover geslagen

wim135

Ik zit niet aan het bier maar drink een heerlijk glaasje Armagnac

In de bijlage van Cobbe zijn de pijltjes en tekentjes letters van het lettertype wingdings3

Je kunt dus alle lettertypes, lettergrootte, doorstrepen, super- en subscript nemen die mogelijk zijn.

Ja ik weet dat het niet het plaatje van de vragensteller was maar wat ik bedoelde is dat ik mij volstrekt niet kan voorstellen dat iemand destijds gekozen heeft om de kolommen en letters door te strepen Met zo´keuze maak je je spreadsheet immers onbruikbaar. Ik ga er dan maar vanuit dat het oorspronkelijke bestand er wel goed uitgezien heeft en dat het bij het omzetten naar een andere excelversie, volledig mis is gegaan. Ook al geeft men die functie eruit gehaald in latere versies. Het probleem heeft men niet ondervangen. Voor mij is en blijft het dan toch een conversiefout. Ook al kiest men er bewust voor

doorgestreepte kolom- en rijtitels

L.S.

Popipipo heeft het verlossende woord gesproken. Door zijn macro te analyseren kwam ik er achter dat via 'opmaakprofiel-wijzigen-lettertype', bij 'effecten' 'doorhalen' stond aangevinkt. Door dat vinkje weg te halen was het probleem opgelost. Heel hartelijk dank allemaal die heeft meegedacht!!!

Trouwens een tamelijk zinlose optie het gebruik van doorhalen op deze manier lijkt me.

gegroet,
mrt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan