• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doortellen aantal gevolgde lessen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrEdje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2015
Goedemorgen,

Ik dacht een eenvoudig probleempje te hebben welke ik snel op een forum zou kunnen vinden.
Echter is dat me niet gelukt, dus ingeschreven op dit forum.
Mijn probleem: Ik geef individuele lessen aan een twintigtal leerlingen (rijschool), uiteraard staan deze in een leerling bestand op een apart blad.
Ik zou graag automatisch de genoten lessen per leerling willen laten doortellen wanneer ik de id code van een leerling invoer. Doorvoeren van voornaam, achternaam, prijs etc is niet zo moeilijk, als wel het laten doortellen van de lesuren. verticaal zoeken icm max of zoiets. Een formule als =max(als( etc mocht ook niet baten.
Bij voorbaat dank !!
Mredje

Bijlagen

Dit zou dan eenmalig lukken, maar moet continu door blijven tellen t/m laatste les van leerling B
Bedankt voor de snelle reactie overigens !

Met behulp van een array functie {(max(if...)} gevolgd door een +1 kom ik denk ik op jouw gewenste antwoord.
Let erop, array functies dien je altijd door ctrl+shift+enter te bevestigen.

Bijlagen

WOW Maurice !! Dit is em hè !!!! Ik had wel de max(als functie, maar nog niet van een array functie gehoord ! Heel hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan