• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doortellen en cellen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Primahoor

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
15
Hallo,

Eentje die mijn logica boven de pet komt.

Wat zou ik graag willen:

IN een bestand een nummering meegeven in een kolom (doorlopend normaal verspringend met 1) Maar wanneer er dan een lege rij wordt toegevoegd zou ik graag zien dat hij de doortelling mee kan nemen (zonder handmatige aanpassing) (ik snap dat er in het lege celletje een formule oid moet komen, maar wil niet de volledige string na het ingevoegde rijtje hoeven aanpassen)

Lastig uitgelegd wellicht, geeft al aan dat ik het zelf niet helemaal helder heb.

Iemand een suggestie?
 

Bijlagen

  • doortel vraagje.xls
    19,5 KB · Weergaven: 53
Je zou een verwijzing naar het rij nummer kunnen maken, voeg je dan rijen in moet je alleen bij de ingevoegde rijen de formule doortrekken of invullen.
Voorbeeld: " =RIJ() " of " =RIJ()-7 " waarvan dan de -7 er eventueel voor zorgt dat je begint met nummer 1.

Probeer maar eens
 
Beter:

selecteer A3:A22

typ:

=VERSCHUIVING(A3;-1;0)+1

en druk Ctrl-Enter.

Invoegen van rijen impliceert nu enkel nog maar een Ctrl-D in de lege cellen.

Wigi
 
Keurig heren!! Dank dank! Beide opties volstaan, en ik heb er weer een aantal truukjes bijgeleerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan